HemSök efter kurserDigital Content marketing

Digital Content marketing

Välkommen till en heldagsutbildning som ger dig en konkret verktygslåda för content marketing som du kan ta med dig hem och börja använda direkt efter kursen!

Utbildningen riktar sig till dig som behöver kunskaper i content marketing och hur du tar fram engagerande och relevant innehåll för att nå dina affärsmål som till exempel ökad trafik, ökad försäljning, mer lojala och mer engagerade kunder, ett mer välkänt varumärke och en mer attraktiv arbetsgivare. 


Utbildningsformer
Classroom

Längd
1 dag

Pris
10450 kr

Målgrupp

Webbredaktörer, Kommunikatörer, Skribenter, Webmasters/webbansvariga, Marknadsansvariga, Contentansvariga, Content Managers, Marknadskommunikatörer, Copywriters, PR-ansvariga, Social Media Managers

Mål

Kursen kommer att gå igenom allt från vad content marketing är och varför det är ett så kraftfullt verktyg i din marknadsföring till hur du kommer igång, har koll på din målgrupp, skapar engagerande och relevant innehåll, distribuerar ditt innehåll så du får maximal spridning och hur du avslutningsvis kan följa upp och mäta effekten av din innehållsmarknadsföring.

Förkunskaper

Inga förkunskaper nödvändiga

Kursinnehåll

Kursupplägg

Introduktion till dagen
Introduktion, presentationsrunda av föreläsare och deltagare och förväntningar på dagen

Vad är content marketing?
Prata med dina kunder utifrån vad som är värdefullt för dem
Fördelar och möjligheter med content marketing

Hur börjar man?
Uppstart, målgrupp och budskap
Gör en plan och skapa det ideala teamet

Så tar du fram innehåll som din målgrupp vill ta del av
Se till att ditt innehåll uppskattas av såväl dina befintliga som potentiella kunder och Google
Sökordsanalys
Olika typer av innehåll
Så förhåller sig content marketing till SEO (sökmotoroptimering)

Content marketing och digital försäljning
Så ökar du din trafik och din försäljning med content marketing
Case: så har framgångsrika aktörer på nätet lyckats
Konkreta råd och tips

Så sprider du ditt innehåll
Distribution och kanaler (egna och andras kanaler)
Outreach
Case: så har framgångsrika företag lyckats sprida sitt innehåll

Mäta och följa upp resultatet
Affärsmål
Modeller och mätetal
Nästa steg och ständig utveckling av din innehållsmarknadsföring

Sammanfattning
Sammanfattning och frågor till kursledaren