Digital Content marketing
Välkommen till en heldagsutbildning som ger dig en konkret verktygslåda för content marketing som du kan ta med dig hem och börja använda direkt efter kursen!
Utbildningen riktar sig till dig som behöver kunskaper i content marketing och hur du tar fram engagerande och relevant innehåll för att nå dina affärsmål som till exempel ökad trafik, ökad försäljning, mer lojala och mer engagerade kunder, ett mer välkänt varumärke och en mer attraktiv arbetsgivare.
Utbildningsformer
Classroom
Längd
1 dag
Pris
10450 kr
Målgrupp
Webbredaktörer, Kommunikatörer, Skribenter, Webmasters/webbansvariga, Marknadsansvariga, Contentansvariga, Content Managers, Marknadskommunikatörer, Copywriters, PR-ansvariga, Social Media Managers
Mål
Kursen kommer att gå igenom allt från vad content marketing är och varför det är ett så kraftfullt verktyg i din marknadsföring till hur du kommer igång, har koll på din målgrupp, skapar engagerande och relevant innehåll, distribuerar ditt innehåll så du får maximal spridning och hur du avslutningsvis kan följa upp och mäta effekten av din innehållsmarknadsföring.
Förkunskaper
Inga förkunskaper nödvändiga
Kursinnehåll: Digital Content marketing
Introduktion till dagen
Introduktion, presentationsrunda av föreläsare och deltagare och förväntningar på dagen
Vad är content marketing?
Prata med dina kunder utifrån vad som är värdefullt för dem
Fördelar och möjligheter med content marketing
Hur börjar man?
Uppstart, målgrupp och budskap
Gör en plan och skapa det ideala teamet
Så tar du fram innehåll som din målgrupp vill ta del av
Se till att ditt innehåll uppskattas av såväl dina befintliga som potentiella kunder och Google
Sökordsanalys
Olika typer av innehåll
Så förhåller sig content marketing till SEO (sökmotoroptimering)
Content marketing och digital försäljning
Så ökar du din trafik och din försäljning med content marketing
Case: så har framgångsrika aktörer på nätet lyckats
Konkreta råd och tips
Så sprider du ditt innehåll
Distribution och kanaler (egna och andras kanaler)
Outreach
Case: så har framgångsrika företag lyckats sprida sitt innehåll
Mäta och följa upp resultatet
Affärsmål
Modeller och mätetal
Nästa steg och ständig utveckling av din innehållsmarknadsföring
Sammanfattning
Sammanfattning och frågor till kursledaren