HemSök efter kurserMS Teams och SharePoint Online för redaktörer och administratörer

MS Teams och SharePoint Online för redaktörer och administratörer

star_fullstar_fullstar_fullstar_fullstar_fullstar_half

Microsoft 365 är ett stort system med många användningsområden och under denna utbildning går vi steg för steg igenom de viktigaste teknikerna för dig som arbetar som administratör eller redaktör av webbplatser i SharePoint Online.

I kursen som leds av ledande MS Teams- och SharePointexperter som dagligen arbetar med MS 365 ute hos både små och stora kunder så lär du dig SharePoint på en super-user nivå. Du lär dig om integrationen med Office och även att jobba med bland annat rättigheter, flöden, dokumenthantering, projekthantering, MS Teams samt redigering innehåll av webbplatser och listor.


Utbildningsformer
Remote

Längd
2 dagar

Pris
16950 kr

Målgrupp

Utbildningen är till för dig som kommer att ansvara för underhåll och administration av en SharePoint-baserad webbportal, för dig som kommer att fungera som webbredaktör, rättighetsadministratör, etc.

Förkunskaper

Viss grundläggande förståelse för vad SharePoint är i nivå med kursen MS Teams och SharePoint för användare, och vilket syfte produkten har. Helst tidigare praktisk erfarenhet av SharePoint. 

Kursinnehåll: MS Teams och SharePoint Online för redaktörer och administratörer

SharePoint

  • Att skapa och förstå skillnad på webbplatserna Gruppwebbplats och Kommunikationswebbplats
  • Att skapa och arbeta med sidor, webbdelar, mallar, listor och bibliotek, rättigheter och vyer.
  • Att administrera användare och rättigheter för webbplatser, bibliotek och mappar
  • Arbeta med dokumenthantering och flöden, versionshantering och delning.
  • Skapa nyheter och schemalägga en nyhet
  • Ändra stil och navigering på en webbplats
  • Att söka fram dina filer, webbplatser och personer


MS Teams

  • Skapa Team för samarbete
  • Hantera medlemmar och gäster
  • Hantera aviseringar
  • Skapa och jobba i kanaler, publika eller privata
  • Filhantering och samredigering
  • Projektarbete
  • Lägga till andra appar såsom OneNote och Tasks by Planner och ToDo
  • Möteshantering
  • Sökning

Övriga delar i MS 365

  • Outlook
  • OneDrive
  • MS Forms

Referenser

  • ”Ger en grundläggande förståelse för att lättare själv kunna själv komma igång”
  • ”Väldigt lärorik och nyttig utbildning. Mycket bra balans mellan praktik och teori. Läraren var trevlig och tillmötesgående och mycket pedagogisk!”
  • ”Rekommenderas pga kursen var mkt bra o pedagogisk, Läraren var fantastiskt bra på att förklara saker.”
  • Andra har även varit intresserade av dessa kurser: