M1626

Ladda ner som PDF

Kommunikation med film - Optimized

Med film tar vi till oss information fortare och enklare än när vi läser, vi orkar ta till oss för det är roligare att se film än att läsa en hemsida eller ett dokument.

Observera att din utbildning startar ca 2 veckor före första klassrumsdagen då din kursledare kontaktar dig. Sammanlagt träffas vi 2,5 dagar i klassrum med hemuppgifter mellan gångerna (sista dagen slutar vid lunch).

Under förberedelsetiden genomför du i egen takt förberedande e-learnings med stöttning av Informators portal Training Cloud. Efter klassrumsdagarna kommer du även få möjlighet att dyka djupare ner i hur du med hjälp av Scrum och Design Studio som arbetssätt än mer underlättar ditt arbete! I denna kurs beräknar vi cirka 20 timmars självstudier före- under och efter klassrumsdagarna!

Kursen levereras som 1 + 1 + 0,5 dagar

  • 29/8 + 12/9 + 22/9 (halvdag)
  • 10/10 + 24/10 + 7/11 (halvdag)
  • 5/12 + 19/12 + 9/1 (halvdag)

Kommunikation med film - Optimized

Målgrupp

Du som leder möten, gör presentationer och genomför förändringsarbeten. Projektledare, workshopledare, chefer affärsutvecklare, verksamhetsutvecklare, förändringsledare, processledare, eller konsulter. Kursen passar dig som ser ett behov av att bli mer agil och visuell utan att för den sakens skull släppa taget om traditionella arbetssätt

Förkunskaper

Du behöver inte ha kunskaper i att rita då denna kurs inriktar sig på att skapa ett eget bildspråk och metod för det.

Kursmaterial

Kursmaterial på svenska ingår

Informator Training Cloud

Vår utbildningsportal stöttar dig genom hela utbildningen. Portalen är tidsbesparande och utformad för att ge dig som deltagare en mer effektiv inlärning - som leder till bättre resultat och större kunskapstillämpning efter kursen. Läs mer här >

Bring your own device

Ta med din egen laptop/surfplatta, har du ingen finns det att låna. Vänligen kontakta oss i förväg.

Ju enklare information är att ta till sig desto lättare är det att känna igen sig. Igenkänning är en viktig nyckel och med film så kan man även använda symboler och förenklingar som alla känner igen. Med film kan du visualisera och digitalisera både intern och extern information, värdeerbjudanden, mål-, visionsbilder, strategier och mycket annat för att uppnå de värden och effekter som eftersträvas!

Innehåll

Många tänker sälj och marknad, det finns så mycket mer, i stort sett allt som vi vill ta till oss snabbt, enkelt och   kommunicera. Forskning visar att 2019 kommer 80% av internettrafiken vara film,.

  1. Definiera syftet, önskat resultat och effekt tillsammans med er kund.
  2. Formulera värderbjudande med hjälp av persona, empathy map och value propositions canvas.
  3. Beskriva en customer journey/kundresa. 
  4. Ta fram en story, storytelling med hjälp av tips och trix från filmvärlden.
  5. Rita bilder, ta fram bildspråk baserat på er önskade profil.
  6. Leverans: Digital media, bild och film samt visuella workshopstekniker för förändringsarbete som extra värde.
  7. Andra tillämpningar, vidareutveckling av företagskultur, affärsutveckling och... Läs mer

Ju enklare information är att ta till sig desto lättare är det att känna igen sig. Igenkänning är en viktig nyckel och med film så kan man även använda symboler och förenklingar som alla känner igen. Med film kan du visualisera och digitalisera både intern och extern information, värdeerbjudanden, mål-, visionsbilder, strategier och mycket annat för att uppnå de värden och effekter som eftersträvas!

Innehåll

Många tänker sälj och marknad, det finns så mycket mer, i stort sett allt som vi vill ta till oss snabbt, enkelt och   kommunicera. Forskning visar att 2019 kommer 80% av internettrafiken vara film,.

  1. Definiera syftet, önskat resultat och effekt tillsammans med er kund.
  2. Formulera värderbjudande med hjälp av persona, empathy map och value propositions canvas.
  3. Beskriva en customer journey/kundresa. 
  4. Ta fram en story, storytelling med hjälp av tips och trix från filmvärlden.
  5. Rita bilder, ta fram bildspråk baserat på er önskade profil.
  6. Leverans: Digital media, bild och film samt visuella workshopstekniker för förändringsarbete som extra värde.
  7. Andra tillämpningar, vidareutveckling av företagskultur, affärsutveckling och kompetensutveckling och mycket mer. Fungerande kommunikation och dialog. 

KURSUPPLÄGG

FÖRE första klassrumsdagen: 

4 e-Learning moduler om 3 minuter vardera med uppgifter.
(Grundläggande arbetssätt för sälj-,affärs- och organisationsutvecklare )

E-learning

Inför dag 1

  • Grunder i att rita introduktion 4P
  • Värdererbjudande/Value propsition canvas
  • Persona / empathy map

Mellan dag1 och dag2

  • Customer journey
  • Omvärld och affärsmodell
  • Storytelling

E-learning, 3 moduler och introduktionsmöte e-möte genomgång av modulerna.

Exempel på e-learning film, Värdeerbjudande / Omvärld och affärsmodell.

UNDER klassrumsdagarna:

Dag 1

  • FM: Ritteknik grunder – vårt värdeerbjudande och budskap från e-learningkurs
  • EM: Hur få det digitalt, från papper till exempelvis png, jpg och vector som svg.
  • Vi tittar på adobe AI, draw och några fler verktyg,
  • Introduktion till Storytelling, start att ta fram ett manus för film 

   E-learning mellan dag 1 och 2

  • Story på ca 200 ord ni tar med till dag 2 för att använda när ni gör film.
  • Rita bildbank till storyn på papper
  • Göra den digital

Dag 2

  • FM: Lära sig animeringsverktyg
  • Vi tittar på, Videoscribe, Moovly och GO-animate
  • EM: Göra en film i Videoscribe
  • Summering

Mellan dag 2 och 3 finslipar ni på filmen

Dag 3

½ dag

FM: Fortsatt arbete från dag 2. Tips och trix. Filmfestival och Reflektion/lärworkshop  

Vi gör en film som beskriver vad du lär när du går kurs eller gör film med oss. Vi blandar teori och praktik. 

EFTER klassrumsdagarna:

E-learning plattform och lärnätverk 

Hur komma igång med film som fungerar med “SCRUM”  och “DESIGN STUDIO” som arbetssätt

SCRUM

  • Backlog: Syfte, målgrupp och effekt
  • Sprintar
  1. Skriva story ta fram budskapet – grunden Ngt som fångar, berör och leder till action
  2. Vikten av bra ljud / röst Gör så att du vill lyssna mer…
  3. Ta fram bilder och symboler som hjälper och förstärker
  4. Använda vanlig film eller Animera en film
  5. Trimma 1-4

Lär workshop hur göra nästa film bättre

Design studio teori och praktik

Design studio är ett arbetssätt för kreativa och innovativa processer. Vi tittar på olika arbetssätt där man utforskar olika perspektiv och lär av varandra.

 

Kursfakta

Kurs-ID: M1626
Längd: 40 Tim
Pris exkl moms: 24 975 kr
Inregistrering: 09.00
Kursstart: 09.30
Kursslut (ca): 16.30

Frågor om kursen?

Har du frågor om kursens innehåll, leveransdatum/ort eller behöver en företagsanpassad variant? Fyll i formuläret nedan!


Kan betalas med:
TRAINING CARD

Ort och datum

Stockholm
29 aug
Boka nu!
10 okt
Boka nu!
Göteborg
29 aug
Boka nu!
10 okt
Boka nu!
Malmö
29 aug
Boka nu!
10 okt
Boka nu!

Tipsa