M1821

Ladda ner som PDF

Agil Produktägare med fokus på kunddriven utveckling och Service Design

Denna kurs vänder sig till produktägare som vill bli bättre på att arbeta kunddrivet. Vi går igenom hur man arbetar kunddrivet på strategisk, taktisk och operativ nivå.

För att arbeta kunddrivet utgår man från en iterativ designprocess, med fokus på kundernas behov, som visualiseras och konkretiseras i prototyper, för att sedan testas på prioriterade målgrupper. 

Målgrupp

Produktägare, Projektledare, förändringsledare och kravställare

Förkunskaper

Kursen kräver viss vana av att leda grupper och projekt

Kursmaterial

Digitalt kursmaterial och övningsexempel

Om kursen

Under kursen kommer vi gå igenom processen med fokus på tre områden: user research, validering och design. Kunddriven utveckling handlar om att arbeta med att förbättra användarnas upplevelse av en tjänst eller produkt. Detta leder till nöjdare kunder, träffsäkra tjänster och en framgångsrik affär.

Kunddriven utveckling kan appliceras inom alla branscher, på alla slags lösningar och användarupplevelser, exempelvis E-handel, mobiltelefoni, E-tjänster, betalsystem, intranät och fysiska produkter. Gemensamt är att det handlar om att förena företagets affärsmål med kundnytta genom att designa lösningar som på riktigt matchar människors behov, beteenden och drivkrafter.

Kursmål

Efter kursen är att deltagaren skall ha fått insyn och kunskap som hjälper dig att praktiskt omsätta kunskaperna i dina projekt

Om läraren

Anette LovasAnette Lovas är en mycket erfaren agil produktägare, strateg, ledare och coach inom digital utveckling. Hon har drivit flera stora webbprojekt med fokus på digitalisering och den digitala användarupplevelsen. Anette brinner för att effektivisera och förbättra processer och för att skapa nya digitala... Läs mer

Om kursen

Under kursen kommer vi gå igenom processen med fokus på tre områden: user research, validering och design. Kunddriven utveckling handlar om att arbeta med att förbättra användarnas upplevelse av en tjänst eller produkt. Detta leder till nöjdare kunder, träffsäkra tjänster och en framgångsrik affär.

Kunddriven utveckling kan appliceras inom alla branscher, på alla slags lösningar och användarupplevelser, exempelvis E-handel, mobiltelefoni, E-tjänster, betalsystem, intranät och fysiska produkter. Gemensamt är att det handlar om att förena företagets affärsmål med kundnytta genom att designa lösningar som på riktigt matchar människors behov, beteenden och drivkrafter.

Kursmål

Efter kursen är att deltagaren skall ha fått insyn och kunskap som hjälper dig att praktiskt omsätta kunskaperna i dina projekt

Om läraren

Anette LovasAnette Lovas är en mycket erfaren agil produktägare, strateg, ledare och coach inom digital utveckling. Hon har drivit flera stora webbprojekt med fokus på digitalisering och den digitala användarupplevelsen. Anette brinner för att effektivisera och förbättra processer och för att skapa nya digitala produkter och tjänster. Hon driver arbetet såväl operativt nära utvecklare/designers, som på strategisk och konceptuell nivå. 

Anette har stor vana av att leda förändringsarbete kring digitalisering och hon är en mycket uppskattad coach inom agila metoder och User Experience. Hennes sätt att motivera och inspirera team för att göra så bra digitala produkter som möjligt, både för användare och affär, är mycket uppskattat av hennes kunder. Hon gör detta genom att skapa möjligheter för bra kommunikation och samarbeten genom tydliga processer, metoder och tekniker. Anette har en stabil grund genom mycket bred kompetens inom agila metoder, Lean-UX och Customer Experience. 

Kursfakta

Kurs-ID: M1821
Längd: 2 dagar
Pris exkl moms: 14 900 kr
Inregistrering: 09.00
Kursstart: 09.30
Kursslut (ca): 17.00

Frågor om kursen?

Har du frågor om kursens innehåll, leveransdatum/ort eller behöver en företagsanpassad variant? Fyll i formuläret nedan!


Kan betalas med:
TRAINING CARD

Ort och datum

Stockholm
4 sep-5 sep
Boka nu!
9 okt-10 okt
Boka nu!
13 nov-14 nov
Boka nu!

Tipsa