T1943

Ladda ner som PDF

ITIL® Managing Professional (ITIL® MP) Transition

Denna fyradagarskurs förbereder dig för att klara certifieringen för ITIL 4 ”ITIL Managing Professional (MP)”.

Denna femdagarskurs förbereder dig för att klara certifieringen för ITIL 4 ”ITIL Managing Professional (MP)”.Endast ITIL v3-experter, eller personer med minst 17 ITIL v3-poäng, får delta på utbildningen.

Kursinnehållet ger en helhetsbild av kritiska inlärningsområden och kunskaper som IT-managementpersonal kräver i viktiga organisatoriska och affärsmässiga ämnen relaterade till ITIL 4: s nya “service value system (SVS)” och dess komponenter.

Förkunskaper

  • Kursen är endast för "ITIL Experts" eller dig som har 17 ITIL v3-poäng innan kursstart.
  • Även du som har 15 ITIL v3-poäng och har klarat ITIL 4 Foundation-certifieringen är välkommen.
  • Saknar du ett fåtal poäng, kontakta oss idag!

Certifieringsförberedande

  • Certifiering görs via PeopleCert
  • Specifika detaljer om certifieringen kommer senare i år.
  • Kursen ger PDU-poäng, mer detaljer kommer.

• En översikt över de huvudsakliga skillnaderna mellan ITIL v3s femstegs IT-service managementmodell för hela livscykeln jämfört med ITIL 4’s SVS

• En översikt över SVS-modellen och dess komponenter såsom service value-kedjan, de sju vägledande principerna, de fyra verksamhetsdimensionerna, förvaltning, kontinuerlig förbättring samt en översikt över ITIL 4’s 34 praktiker grupperade i tre operationella strömmar (general management, service management och technical management)

• Nyckelbegrepp och huvudsakliga insikter från de tre ITIL 4 IT Specialist-kurserna: Create, Deliver & Support; Drive Stakeholder Value; High Velocity IT

• Nyckelbegrepp och huvudsakliga insikter från ITIL Strategist-boken och kursen – "Direct, Plan & Improve"

• En översikt och vältagen discussion över examinerbart innehåll i slutet av varje modul

• Övningsprov och möjlighet att få grepp om nyckelkoncept inför det faktiska provet

• Högkvalitativa “add-ons” såsom “how-tos” baserade på verkliga händelser från norra Europas bästa utbildares yrkeskarriärer

• En översikt över de huvudsakliga skillnaderna mellan ITIL v3s femstegs IT-service managementmodell för hela livscykeln jämfört med ITIL 4’s SVS

• En översikt över SVS-modellen och dess komponenter såsom service value-kedjan, de sju vägledande principerna, de fyra verksamhetsdimensionerna, förvaltning, kontinuerlig förbättring samt en översikt över ITIL 4’s 34 praktiker grupperade i tre operationella strömmar (general management, service management och technical management)

• Nyckelbegrepp och huvudsakliga insikter från de tre ITIL 4 IT Specialist-kurserna: Create, Deliver & Support; Drive Stakeholder Value; High Velocity IT

• Nyckelbegrepp och huvudsakliga insikter från ITIL Strategist-boken och kursen – "Direct, Plan & Improve"

• En översikt och vältagen discussion över examinerbart innehåll i slutet av varje modul

• Övningsprov och möjlighet att få grepp om nyckelkoncept inför det faktiska provet

• Högkvalitativa “add-ons” såsom “how-tos” baserade på verkliga händelser från norra Europas bästa utbildares yrkeskarriärer

Utbildningen levereras i samarbete med

Kursfakta

Kurs-ID: T1943
Längd: 4 dag
Pris exkl moms: 26 950 kr
Inregistrering: 09.00
Kursstart: 09.30
Kursslut (ca): 17.00

Frågor om kursen?

Har du frågor om kursens innehåll, leveransdatum/ort eller behöver en företagsanpassad variant? Fyll i formuläret nedan!


Kan betalas med:
TRAINING CARD

Ort och datum

Stockholm
18 nov-21 nov
Boka nu!
23 jun-26 jun
Boka nu!
Göteborg
23 jun-26 jun
R
Boka nu!
Cloud Access
i Läs mer

Delta på kursen från ditt hem, jobb eller annan plats.

23 jun-26 jun
Boka nu!

Tipsa