Ladda ner som PDF
På denna utbildning får du en djupare förståelse för innehållet i CSI-boken (Continual Service Improvement). Utbildningen vänder sig framför allt till dig som jobbar med förbättring och vidareutveckling av verksamheten samt rapportering och uppföljning.
Utbildningen erbjuder möjlighet att certifiera sig och erhålla certifikatet 'ITIL Service Lifecycle Management - CSI'.
Målgrupp
Kursen vänder sig framför allt till dig som jobbar med förbättring och vidareutveckling av verksamheten samt rapportering och uppföljning.
Förkunskaper
För att kunna delta på kursen krävs att du har ett ITIL Foundation-certifikat eller ett certifikat från uppgraderingskursen för ITIL Foundation. Du bör också ha erfarenhet av minst en av de aktuella processerna. Du rekommenderas också ha läst relevanta avsnitt av ITIL-litteraturen. Under kursen och inför certifieringen förväntas du lägga ner ca två arbetsdagar egen studietid i syfte att klara certifieringen.
Certifieringsförberedande
Kursen kan avslutas med en certifiering (extra avgift om 2500 kr ex. moms tillkommer). Bokning måste ske minst 2 veckor före själva tillfället. Möjlighet finns att boka in sig vid annat certifieringstillfälle.
Kursmaterial
- Digitalt kursmaterial på engelska ingår.
- Önskas utskrivet material erbjuds detta till en kostnad om 500 kr.
Objectives:
Candidates can expect to gain competencies in the following upon successful completion of the education and examination components related to this certification:
- Introduction to Continual Service Improvement
- Continual Service Improvement Principles
- Continual Service Improvement Process
- Continual Service Improvement Methods and Techniques
- Organisation for Continual Service Improvement
- Technology for Continual Service Improvement
- Implementation Considerations
- Critical success factors and risks
In addition the training for this certification should include examination preparation, including a mock examination opportunity.
Course outline:
- Introduction to Continual Service Improvement
- Continual Service Improvement Principles
- Continual Service Improvement Process
- Continual Service Improvement Methods and Techniques
- Organisation for Continual Service Improvement
- Technology for Continual Service Improvement
- Implementing Continual Service Improvement
- Critical success factors and risks
- Summary, Exam Preparation and Directed Studies
Rekommenderad läsning:
ITIL Core-boken: Continual Service Improvement (ingår ej)
Objectives:
Candidates can expect to gain competencies in the following upon successful completion of the education and examination components related to this certification:
- Introduction to Continual Service Improvement
- Continual Service Improvement Principles
- Continual Service Improvement Process
- Continual Service Improvement Methods and Techniques
- Organisation for Continual Service Improvement
- Technology for Continual Service Improvement
- Implementation Considerations
- Critical success factors and risks
In addition the training for this certification should include examination preparation, including a mock examination opportunity.
Course outline:
- Introduction to Continual Service Improvement
- Continual Service Improvement Principles
- Continual Service Improvement Process
- Continual Service Improvement Methods and Techniques
- Organisation for Continual Service Improvement
- Technology for Continual Service Improvement
- Implementing Continual Service Improvement
- Critical success factors and risks
- Summary, Exam Preparation and Directed Studies
Rekommenderad läsning:
ITIL Core-boken: Continual Service Improvement (ingår ej)
Utbildningen levereras i samarbete med