T2869

Ladda ner som PDF

ITIL® Lifecycle - Continual Service Improvements

På denna utbildning får du en djupare förståelse för innehållet i CSI-boken (Continual Service Improvement). Utbildningen vänder sig framför allt till dig som jobbar med förbättring och vidareutveckling av verksamheten samt rapportering och uppföljning.

Utbildningen erbjuder möjlighet att certifiera sig och erhålla certifikatet 'ITIL Service Lifecycle Management - CSI'.

Målgrupp

Kursen vänder sig framför allt till dig som jobbar med förbättring och vidareutveckling av verksamheten samt rapportering och uppföljning.

Förkunskaper

För att kunna delta på kursen krävs att du har ett ITIL Foundation-certifikat eller ett certifikat från uppgraderingskursen för ITIL Foundation. Du bör också ha erfarenhet av minst en av de aktuella processerna. Du rekommenderas också ha läst relevanta avsnitt av ITIL-litteraturen. Under kursen och inför certifieringen förväntas du lägga ner ca två arbetsdagar egen studietid i syfte att klara certifieringen.

Certifieringsförberedande

Kursen kan avslutas med en certifiering (extra avgift om 2500 kr ex. moms tillkommer). Bokning måste ske minst 2 veckor före själva tillfället. Möjlighet finns att boka in sig vid annat certifieringstillfälle.

Kursmaterial

Kursmaterial på engelska

Informator Training Cloud

Vår utbildningsportal stöttar dig genom hela utbildningen. Portalen är tidsbesparande och utformad för att ge dig som deltagare en mer effektiv inlärning - som leder till bättre resultat och större kunskapstillämpning efter kursen. Läs mer här >

Bring your own device

Ta med din egen laptop/surfplatta, har du ingen finns det att låna. Vänligen kontakta oss i förväg.

Objectives:

Candidates can expect to gain competencies in the following upon successful completion of the education and examination components related to this certification:

  • Introduction to Continual Service Improvement
  • Continual Service Improvement Principles
  • Continual Service Improvement Process
  • Continual Service Improvement Methods and Techniques
  • Organisation for Continual Service Improvement
  • Technology for Continual Service Improvement
  • Implementation Considerations
  • Critical success factors and risks

In addition the training for this certification should include examination preparation, including a mock examination opportunity.

Course outline:

  • Introduction to Continual Service Improvement
  • Continual Service Improvement Principles
  • Continual Service Improvement Process
  • Continual Service Improvement Methods and Techniques
  • Organisation for Continual Service Improvement
  • Technology for Continual Service Improvement
  • Implementing Continual Service Improvement
  • Critical success factors and risks
  • Summary, Exam Preparation and Directed Studies
Rekommenderad läsning:
ITIL Core-boken: Continual Service Improvement (ingår ej)

Objectives:

Candidates can expect to gain competencies in the following upon successful completion of the education and examination components related to this certification:

  • Introduction to Continual Service Improvement
  • Continual Service Improvement Principles
  • Continual Service Improvement Process
  • Continual Service Improvement Methods and Techniques
  • Organisation for Continual Service Improvement
  • Technology for Continual Service Improvement
  • Implementation Considerations
  • Critical success factors and risks

In addition the training for this certification should include examination preparation, including a mock examination opportunity.

Course outline:

  • Introduction to Continual Service Improvement
  • Continual Service Improvement Principles
  • Continual Service Improvement Process
  • Continual Service Improvement Methods and Techniques
  • Organisation for Continual Service Improvement
  • Technology for Continual Service Improvement
  • Implementing Continual Service Improvement
  • Critical success factors and risks
  • Summary, Exam Preparation and Directed Studies
Rekommenderad läsning:
ITIL Core-boken: Continual Service Improvement (ingår ej)

Utbildningen levereras i samarbete med

Kurs-ID: T2869
Längd: 3 dagar
Pris exkl moms: 20 450 kr

Frågor om kursen!?

Har du frågor om kursens innehåll, leveransdatum/ort eller behöver en företagsanpassad variant? Fyll i formuläret nedan!


Kan betalas med:
TRAINING CARD

Ort och datum

Stockholm
14 nov – 16 nov
Boka nu!
Göteborg
14 nov – 16 nov R
Boka nu!
28 nov – 30 nov
Boka nu!
Malmö
14 nov – 16 nov R
Boka nu!
Cloud Access
i Läs mer

Delta på kursen från ditt hem, jobb eller annan plats.

14 nov – 16 nov
Boka nu!

Tipsa