T2866

Ladda ner som PDF

ITIL® Lifecycle - Service Design

På denna utbildning får du en djupare förståelse för innehållet i Service Design-boken. Utbildningen vänder sig framför allt till dig som jobbar med att definiera tjänsteinnhåll och att etablera avtal och SLAer.

Utbildningen erbjuder möjlighet att certifiera sig och erhålla certifikatet 'ITIL Service Lifecycle Management - Service Design'.

Målgrupp

Kursen vänder sig till dig som jobbar med att definiera tjänsteinnehåll och att etablera avtal och SLAer men även till dig som jobbar med de driftrelaterade processerna.

Förkunskaper

För att kunna delta på kursen krävs att du har ett ITIL Foundation-certifikat eller ett certifikat från uppgraderingskursen för ITIL Foundation. Du bör också ha erfarenhet av minst en av de aktuella processerna. Du rekommenderas också ha läst relevanta avsnitt av ITIL-litteraturen. Under kursen och inför certifieringen förväntas du lägga ner ca två arbetsdagar egen studietid i syfte att klara certifieringen.

Certifieringsförberedande

Kursen kan avslutas med en certifiering (extra avgift om 2500 kr ex. moms tillkommer). Bokning måste ske minst 2 veckor före själva tillfället. Möjlighet finns att boka in sig vid annat certifieringstillfälle.

Kursmaterial

Kursmaterial på engelska

Informator Training Cloud

Vår utbildningsportal stöttar dig genom hela utbildningen. Portalen är tidsbesparande och utformad för att ge dig som deltagare en mer effektiv inlärning - som leder till bättre resultat och större kunskapstillämpning efter kursen. Läs mer här >

Bring your own device

Ta med din egen laptop/surfplatta, har du ingen finns det att låna. Vänligen kontakta oss i förväg.

Objectives:

Candidates can expect to gain competencies in the following upon successful completion of the education and examination components related to this certification:

  • Management and control of all Service Design activities
  • Management and application of Service Design concepts, inputs, outputs and activities
  • Knowledge of Service Design principles and management of Service Design processes
  • Control and coordination of Service Design technology related activities
  • Justification and control of the organisational and technological issues on Service Design
  • Analysis, justification and selection of the implementation approaches, challenges, critical success factors and risks

In addition the training for this certification should include examination preparation, including a mock examination opportunity.

Course outline:

  • Introduction to Service Design
  • Service Design Principles
  • Service Design Processes
    • ServiceCatalogue Management
    • Service Level Management
    • Capacity Management
    • Availability Management
    • IT Service Continuity Management
    • Information Security Management
    • Supplier Management
  • Service Design technology related activities
  • Organising for Service Design
  • Consideration of Technology
  • Implementation and improvement of Service Design
  • Summary, Exam Preparation and Directed Studies

 

Rekommenderad läsning
ITIL Core-boken: Service Design... Läs mer

Objectives:

Candidates can expect to gain competencies in the following upon successful completion of the education and examination components related to this certification:

  • Management and control of all Service Design activities
  • Management and application of Service Design concepts, inputs, outputs and activities
  • Knowledge of Service Design principles and management of Service Design processes
  • Control and coordination of Service Design technology related activities
  • Justification and control of the organisational and technological issues on Service Design
  • Analysis, justification and selection of the implementation approaches, challenges, critical success factors and risks

In addition the training for this certification should include examination preparation, including a mock examination opportunity.

Course outline:

  • Introduction to Service Design
  • Service Design Principles
  • Service Design Processes
    • ServiceCatalogue Management
    • Service Level Management
    • Capacity Management
    • Availability Management
    • IT Service Continuity Management
    • Information Security Management
    • Supplier Management
  • Service Design technology related activities
  • Organising for Service Design
  • Consideration of Technology
  • Implementation and improvement of Service Design
  • Summary, Exam Preparation and Directed Studies

 

Rekommenderad läsning
ITIL Core-boken: Service Design (ingår ej)

Utbildningen levereras i samarbete med

Kurs-ID: T2866
Längd: 3 dagar
Pris exkl moms: 20 450 kr

Frågor om kursen!?

Har du frågor om kursens innehåll, leveransdatum/ort eller behöver en företagsanpassad variant? Fyll i formuläret nedan!


Kan betalas med:
TRAINING CARD

Ort och datum

Stockholm
3 okt – 5 okt
Boka nu!
23 nov – 25 nov
Boka nu!
Göteborg
3 okt – 5 okt R
Boka nu!
9 nov – 11 nov
Boka nu!
23 nov – 25 nov R
Boka nu!
Malmö
3 okt – 5 okt R
Boka nu!
23 nov – 25 nov R
Boka nu!
Cloud Access
i Läs mer

Delta på kursen från ditt hem, jobb eller annan plats.

3 okt – 5 okt
Boka nu!
23 nov – 25 nov
Boka nu!

Tipsa