T2868

Ladda ner som PDF

ITIL® Lifecycle - Service Operation

På denna utbildning får du en djupare förståelse för innehållet i Service Operations-boken. Utbildningen vänder sig framför allt till dig som jobbar med Service Desk, användarsupport eller driftövervakning.

Utbildningen erbjuder möjlighet att certifiera sig och erhålla certifikatet 'ITIL Service Lifecycle Management - Service Operations'.

Målgrupp

Den här kursen vänder sig framför allt till dig som jobbar med Service Desk, användarsupport eller driftövervakning.

Förkunskaper

För att kunna delta på kursen krävs att du har ett ITIL Foundation-certifikat eller ett certifikat från uppgraderingskursen för ITIL Foundation. Du bör också ha erfarenhet av minst en av de aktuella processerna. Du rekommenderas också ha läst relevanta avsnitt av ITIL-litteraturen. Under kursen och inför certifieringen förväntas du lägga ner ca två arbetsdagar egen studietid i syfte att klara certifieringen.

Certifieringsförberedande

Kursen kan avslutas med en certifiering (extra avgift om 2500 kr ex. moms tillkommer). Bokning måste ske minst 2 veckor före själva tillfället. Möjlighet finns att boka in sig vid annat certifieringstillfälle.

Kursmaterial

Kursmaterial på engelska

Informator Training Cloud

Vår utbildningsportal stöttar dig genom hela utbildningen. Portalen är tidsbesparande och utformad för att ge dig som deltagare en mer effektiv inlärning - som leder till bättre resultat och större kunskapstillämpning efter kursen. Läs mer här >

Objectives:

Candidates can expect to gain competencies in the following upon successful completion of the education and examination components related to this certification:

  • Introduction to Service Operation
  • Service Operations Principals
  • Service Operation Processes
  • Common Service Operation Activities
  • Organising Service Operation: Functions
  • Technology Considerations
  • Implementation Considerations
  • Challenges, Critical Success Factors and Risks

In addition the training for this certification should include examination preparation, including a mock examination opportunity.

Course outline:

  • Introduction to Service Operation
  • Service Operation Principles
  • Service Operation Processes
  • Event Management
  • Incident Management
  • Request Fulfilment
  • Problem Management
  • Access Management
  • The operational activities of processes covered in other Lifecycle phases
  • Change Management
  • Configuration Management
  • Release Management
  • Capacity Management
  • Availability management
  • Knowledge Management
  • Financial Management
  • IT Service Continuity Management
  • Common Service Operation Activities
  • Organising Service Operation
  • Functions
  • Service Desk
  • Technical Management
  • IT Operations Management
  • Application Management
  • Technology Considerations
  • Implementation Considerations
  • Challenges, Critical Success Factors and Risks
  • Summary, Exam Preparation and Directed... Läs mer

Objectives:

Candidates can expect to gain competencies in the following upon successful completion of the education and examination components related to this certification:

  • Introduction to Service Operation
  • Service Operations Principals
  • Service Operation Processes
  • Common Service Operation Activities
  • Organising Service Operation: Functions
  • Technology Considerations
  • Implementation Considerations
  • Challenges, Critical Success Factors and Risks

In addition the training for this certification should include examination preparation, including a mock examination opportunity.

Course outline:

  • Introduction to Service Operation
  • Service Operation Principles
  • Service Operation Processes
  • Event Management
  • Incident Management
  • Request Fulfilment
  • Problem Management
  • Access Management
  • The operational activities of processes covered in other Lifecycle phases
  • Change Management
  • Configuration Management
  • Release Management
  • Capacity Management
  • Availability management
  • Knowledge Management
  • Financial Management
  • IT Service Continuity Management
  • Common Service Operation Activities
  • Organising Service Operation
  • Functions
  • Service Desk
  • Technical Management
  • IT Operations Management
  • Application Management
  • Technology Considerations
  • Implementation Considerations
  • Challenges, Critical Success Factors and Risks
  • Summary, Exam Preparation and Directed Studies

Rekommenderad läsning
ITIL Core-boken: Service Operation (ingår ej)

Utbildningen levereras i samarbete med

Kurs-ID: T2868
Längd: 3 dagar
Pris exkl moms: 20 450 kr

Frågor om kursen?

Har du frågor om kursens innehåll, leveransdatum/ort eller behöver en företagsanpassad variant? Fyll i formuläret nedan!


Kan betalas med:
TRAINING CARD

Ort och datum

Stockholm
3 apr-5 apr
Boka nu!
19 jun-21 jun
Boka nu!
16 okt-18 okt
Boka nu!
13 dec-15 dec
Boka nu!
Göteborg
3 apr-5 apr R
Boka nu!
19 jun-21 jun R
Boka nu!
16 okt-18 okt R
Boka nu!
13 dec-15 dec R
Boka nu!
Malmö
3 apr-5 apr R
Boka nu!
19 jun-21 jun R
Boka nu!
16 okt-18 okt R
Boka nu!
13 dec-15 dec R
Boka nu!

Tipsa