T2865

Ladda ner som PDF

ITIL® Lifecycle - Service Strategy

På denna utbildning får du en djupare förståelse för innehållet i Service Strategy-boken. Utbildningen vänder sig framför allt till personer på ledningsnivå samt konsulter som jobbar med IT-strategi.

Utbildningen erbjuder möjlighet att certifiera sig och erhålla certifikatet 'ITIL® Service Lifecycle Management - Service Strategy'.

Målgrupp

Kursen vänder sig till dig som har en position på ledningsnivå eller som arbetar med IT-strategier.

Förkunskaper

ITIL® Foundation-certifikat eller certifikat från uppgraderingskursen för ITIL® Foundation är ett krav. Du bör också ha erfarenhet av minst en av de aktuella processerna. Du rekommenderas också ha läst relevanta avsnitt av ITIL®-litteraturen. Under kursen och inför certifieringen förväntas du lägga ner ca två arbetsdagar egen studietid i syfte att klara certifieringen.

Certifieringsförberedande

Kursen kan avslutas med en certifiering (extra avgift om 2500 kr ex. moms tillkommer). Bokning måste ske minst 2 veckor före själva tillfället. Möjlighet finns att boka in sig vid annat certifieringstillfälle.

Kursmaterial

  • Digitalt kursmaterial på engelska ingår. 
  • Önskas utskrivet material erbjuds detta till en kostnad om 500 kr.

Objectives:

Candidates can expect to gain competencies in the following upon successful completion of the education and examination components related to this certification:

  • Service Strategy Principles
  • Defining services and market spaces
  • Conducting Strategic Assessments
  • Financial Management
  • Service Portfolio Management
  • Managing demand
  • Driving strategy through the Service Lifecycle
  • Understanding Critical Success Factors and risks
  • In addition the training for this certification should include examination preparation, including a mock examination opportunity.

Course Outline:

  • Service Strategy Principles
  • Defining Services and Market Spaces
  • Conducting Strategic Assessments
  • Financial Management
  • Service Portfolio Management
  • Managing Demand
  • Driving Strategy Through The Service Lifecycle
  • Critical Success Factors and Risks
  • Summary, Exam Preparation and Directed Studies

 

Rekommenderad läsning
ITIL® Core-boken: Service Strategy (ingår ej)

Objectives:

Candidates can expect to gain competencies in the following upon successful completion of the education and examination components related to this certification:

  • Service Strategy Principles
  • Defining services and market spaces
  • Conducting Strategic Assessments
  • Financial Management
  • Service Portfolio Management
  • Managing demand
  • Driving strategy through the Service Lifecycle
  • Understanding Critical Success Factors and risks
  • In addition the training for this certification should include examination preparation, including a mock examination opportunity.

Course Outline:

  • Service Strategy Principles
  • Defining Services and Market Spaces
  • Conducting Strategic Assessments
  • Financial Management
  • Service Portfolio Management
  • Managing Demand
  • Driving Strategy Through The Service Lifecycle
  • Critical Success Factors and Risks
  • Summary, Exam Preparation and Directed Studies

 

Rekommenderad läsning
ITIL® Core-boken: Service Strategy (ingår ej)

Utbildningen levereras i samarbete med

Kursfakta

Kurs-ID: T2865
Längd: 3 dagar
Pris exkl moms: 19 900 kr
Inregistrering: 09.00
Kursstart: 09.30
Kursslut (ca): 17.00

Frågor om kursen?

Har du frågor om kursens innehåll, leveransdatum/ort eller behöver en företagsanpassad variant? Fyll i formuläret nedan!


Kan betalas med:
TRAINING CARD

Ort och datum

Stockholm
1 okt-3 okt
Boka nu!
5 dec-7 dec
Boka nu!
Göteborg
1 okt-3 okt
R
Boka nu!
5 dec-7 dec
R
Boka nu!
Cloud Access
i Läs mer

Delta på kursen från ditt hem, jobb eller annan plats.

1 okt-3 okt
Boka nu!
5 dec-7 dec
Boka nu!

Tipsa