M1828

Ladda ner som PDF

ITIL - Inspiration och Simulering

Få ut det bästa av två världar. Till en början ger vi en inspirerande introduktionskurs inom ITIL för att sedan gå över till en mycket interaktiv och givande ITSM-simulering. Den ger dig en djupare förståelse för vikten av tydlighet i roller, processer och kommunikation.

Målgrupp

IT-personal, IT- och företagsledare, IT-konsulter, utvecklare och andra som behöver förstå ITIL® som koncept.

Förkunskaper

Erfarenhet av att arbeta på en IT-avdelning och/eller som beställare eller kravställare mot IT är fördelaktigt. Allra bäst dynamik blir det om deltagarna har olika bakgrund och roller i leveransen, gärna med deltagare från både IT och övriga verksamheten.

Kursmaterial

  • Digitalt kursmaterial på engelska ingår. 
  • Önskas utskrivet material erbjuds detta till en kostnad om 500 kr.

Bring your own device

Ta med din egen laptop/surfplatta, har du ingen finns det att låna. Vänligen kontakta oss i förväg.

Till er som behöver Inspiration i er verksamhetsutveckling och upplever att ITIL® inte är ett kittlande begrepp sätter vi först ITIL® i perspektiv och beskriver vad en tjänst är hur man kan använda ITIL® i sin verksamhetsutveckling.

ITIL® är en "Best Practice" som beskriver hur en organisation kan utveckla, introducera och erbjuda högkvalitativa tjänster med en effektiv support. Under kursen går vi igenom bakgrunden och utvecklingen av ITIL® samt varför en organisation borde införa ITIL®, Service Management och ITIL®s livscykel. Deltagarna får en grundläggande förståelse för de viktigaste principerna, koncepten och processerna enligt ITIL®. Därefter fortsätter vi dagen med vår ITSM-simulering.

ITSM simulering

Simulering ITSM bygger på ett realistiskt scenario där affärsverksamheten samverkar med IT för att bygga upp en lönsam och stabil tjänstleverans.

Simuleringsformatet är mycket bra även som företagsintern kickoff-aktivitet eftersom utbildning och teambuilding kombineras på ett underhållande och lärorikt sätt. Det är också ett effektivt sätt att stärka relationen mellan till exempel IT-organisation och leverantörer. 

... Läs mer

Till er som behöver Inspiration i er verksamhetsutveckling och upplever att ITIL® inte är ett kittlande begrepp sätter vi först ITIL® i perspektiv och beskriver vad en tjänst är hur man kan använda ITIL® i sin verksamhetsutveckling.

ITIL® är en "Best Practice" som beskriver hur en organisation kan utveckla, introducera och erbjuda högkvalitativa tjänster med en effektiv support. Under kursen går vi igenom bakgrunden och utvecklingen av ITIL® samt varför en organisation borde införa ITIL®, Service Management och ITIL®s livscykel. Deltagarna får en grundläggande förståelse för de viktigaste principerna, koncepten och processerna enligt ITIL®. Därefter fortsätter vi dagen med vår ITSM-simulering.

ITSM simulering

Simulering ITSM bygger på ett realistiskt scenario där affärsverksamheten samverkar med IT för att bygga upp en lönsam och stabil tjänstleverans.

Simuleringsformatet är mycket bra även som företagsintern kickoff-aktivitet eftersom utbildning och teambuilding kombineras på ett underhållande och lärorikt sätt. Det är också ett effektivt sätt att stärka relationen mellan till exempel IT-organisation och leverantörer. 

Kursledaren utstrålar och förmedlar motivation, entusiasm och engagemang bland deltagarna under kursen. Kursen genomförs med målsättning största möjliga interaktion mellan kursledare och deltagare samt att största möjliga förståelse och förankring för ett eventuellt framtida införande av ITIL®s processer hos kunden.

Utbildningen levereras i samarbete med

Kursfakta

Kurs-ID: M1828
Längd: 1 dag
Kan betalas med:
TRAINING CARD

Lämna dina kontaktuppgifter om du önskar en företagsintern utbildning.

Tipsa