M1626

Ladda ner som PDF

Kravarbete och kommunikation med film - Optimized

Vill du snabbt och enkelt få kraven begripliga, use case, målbilder, prototyper?

Oavsett om kravarbetet omfattar affärskrav, verksamhetskrav, systemkrav, funktionella eller ickefunktionella hjälper film till att fortare och enklare förstå än när vi läser, vi orkar ta till oss för det är roligare att se film än att läsa en hemsida eller ett dokument.

Observera att din utbildning startar ca 2 veckor före första klassrumsdagen då din kursledare kontaktar dig. Sammanlagt träffas vi 2,5 dagar i klassrum med hemuppgifter mellan gångerna (sista dagen slutar vid lunch).

Under förberedelsetiden genomför du i egen takt förberedande e-learnings med stöttning av Informators portal Training Cloud. Efter klassrumsdagarna kommer du även få möjlighet att dyka djupare ner i hur du med hjälp av Scrum och Design Studio som arbetssätt än mer underlättar ditt arbete! I denna kurs beräknar vi cirka 20 timmars självstudier före- under och efter klassrumsdagarna!

Kursen levereras som 1 + 1 + 0,5 dagar

  • 15/12 + 19/12 + 9/1 (halvdag)
  • 17/1 + 26/1 + 14/2 (halvdag)
  • 14/3 + 23/3 + 30/3 (halvdag)
  • 23/5 + 30/5 + 11/6 (halvdag)

Målgrupp

Kursen passa för dig som ser ett behov av att bli mer agil och visuell utan att för den sakens skull släppa taget om traditionella arbetssätt vattenfall, Rup eller annat.

  • Projektledare för kravspecifikationsprojekt
  • Beställare av IT-system
  • Beställare av verksamhetsutvecklingsprojekt
  • Verksamhetspersoner som formulerar krav på IT-stöd
  • Systemutvecklare som vill förstå verksamhetens behov
  • Metodansvariga
  • Styrgruppsmedlem för verksamhetsutvecklingsprojekt
  • Kravspecificerare
  • Kravägare
  • Change Manager

Förkunskaper

Du behöver inte ha kunskaper i att rita då denna kurs inriktar sig på att skapa ett eget bildspråk och metod för det.

Kursmaterial

Kursmaterial på svenska ingår

Informator Training Cloud

Vår utbildningsportal stöttar dig genom hela utbildningen. Portalen är tidsbesparande och utformad för att ge dig som deltagare en mer effektiv inlärning - som leder till bättre resultat och större kunskapstillämpning efter kursen. Läs mer här >

Bring your own device

Ta med din egen laptop/surfplatta, har du ingen finns det att låna. Vänligen kontakta oss i förväg.

2.Andra filmen visar resan vi normalt gör när vi jobbar med film. from Jens Bjare on Vimeo.

Innehåll

Många tänker sälj och marknad, det finns så mycket mer, i stort sett allt som vi vill ta till oss snabbt, enkelt och   kommunicera. Forskning visar att 2019 kommer 80% av internettrafiken vara film.

  1. Definiera syftet, önskat resultat och effekt tillsammans med er kund.
  2. Formulera värderbjudande med hjälp av persona, empathy map och value propositions canvas.
  3. Beskriva en customer journey/kundresa. 
  4. Ta fram en story, storytelling med hjälp av tips och trix från filmvärlden.
  5. Rita bilder, ta fram bildspråk baserat på er önskade profil.
  6. Leverans: Digital media, bild och film samt visuella workshopstekniker för förändringsarbete som extra värde.
  7. Andra tillämpningar, vidareutveckling av företagskultur, affärsutveckling och...

Kursuplägg

FÖRE första klassrumsdagen

E-learning: 4 moduler om 3 minuter vardera med uppgifter.
(Grundläggande arbetssätt för sälj-, affärs- och organisationsutvecklare)

  • Grunder i att rita introduktion 4P
  • Värdererbjudande/Value propsition canvas
  • Persona / empathy map

Dag 1 i klassrum

  • FM: Ritteknik grunder – vårt värdeerbjudande ... Läs mer

2.Andra filmen visar resan vi normalt gör när vi jobbar med film. from Jens Bjare on Vimeo.

Innehåll

Många tänker sälj och marknad, det finns så mycket mer, i stort sett allt som vi vill ta till oss snabbt, enkelt och   kommunicera. Forskning visar att 2019 kommer 80% av internettrafiken vara film.

  1. Definiera syftet, önskat resultat och effekt tillsammans med er kund.
  2. Formulera värderbjudande med hjälp av persona, empathy map och value propositions canvas.
  3. Beskriva en customer journey/kundresa. 
  4. Ta fram en story, storytelling med hjälp av tips och trix från filmvärlden.
  5. Rita bilder, ta fram bildspråk baserat på er önskade profil.
  6. Leverans: Digital media, bild och film samt visuella workshopstekniker för förändringsarbete som extra värde.
  7. Andra tillämpningar, vidareutveckling av företagskultur, affärsutveckling och...

Kursuplägg

FÖRE första klassrumsdagen

E-learning: 4 moduler om 3 minuter vardera med uppgifter.
(Grundläggande arbetssätt för sälj-, affärs- och organisationsutvecklare)

  • Grunder i att rita introduktion 4P
  • Värdererbjudande/Value propsition canvas
  • Persona / empathy map

Dag 1 i klassrum

  • FM: Ritteknik grunder – vårt värdeerbjudande och budskap från e-learningkurs
  • EM: Hur få det digitalt, från papper till exempelvis png, jpg och vector som svg.
  • Vi tittar på adobe AI, draw och några fler verktyg,
  • Introduktion till Storytelling, start att ta fram ett manus för film 

MELLAN dag 1 och dag 2

E-learning: 3 moduler och introduktionsmöte e-möte genomgång av modulerna.
Exempel på e-learning film, Värdeerbjudande / Omvärld och affärsmodell.

  • Customer journey
  • Din kravresa och film, riktigt case
  • Story på ca 200 ord ni tar med till dag 2 för att använda när ni gör film.
  • Rita bildbank till storyn på papper
  • Göra den digital

Dag 2 i klassrum

  • FM: Lära sig animeringsverktyg
  • Vi tittar på, Videoscribe, Moovly och GO-animate
  • EM: Göra en film i Videoscribe
  • Summering

MELLAN dag 2 och dag 3

Mellan dag 2 och 3 finslipar ni på filmen

Dag 3 i klassrum, ½ dag

FM:
Fortsatt arbete från dag 2.
Tips och trix.
Filmfestival och Reflektion/lärworkshop  

Vi gör en film som beskriver vad du lär när du går kurs eller gör film med oss. Vi blandar teori och praktik. 

EFTER klassrumsdagarna:

E-learning plattform och lärnätverk 

Hur komma igång med film som fungerar med "SCRUM"  och "DESIGN STUDIO" som arbetssätt

Utbildning för dig, på dina villkor

Informator Time-to-Skills

Alla företag har inte tid att släppa iväg sin personal på långa utbildningar men alla är överens om att kompetensutveckling behövs för att driva verksamheten framåt. Tidseffektiva alternativ får allt mer efterfrågan eftersom personalens tid borta från arbetsplatsen både kostar pengar och leder till eftersläpande arbetsuppgifter.

Vi lyssnar på branschens behov av tidseffektiva utbildningar. Därför har Informator arbetat fram former och lösningar som tacklar tidsutmaningen och samtidigt stöttar din kompetensutveckling. Samlingsnamnet för detta är Time-to-Skills™.

Kursfakta

Kurs-ID: M1626
Längd: 40 Tim
Pris exkl moms: 24 975 kr
Inregistrering: 09.00
Kursstart: 09.30
Kursslut (ca): 17.00

Frågor om kursen?

Har du frågor om kursens innehåll, leveransdatum/ort eller behöver en företagsanpassad variant? Fyll i formuläret nedan!


Kan betalas med:
TRAINING CARD

Ort och datum

Stockholm
15 dec
Boka nu!
17 jan
Boka nu!
14 mar
Boka nu!
23 maj
Boka nu!
Göteborg
15 dec
R
Boka nu!
17 jan
R
Boka nu!
14 mar
R
Boka nu!
23 maj
R
Boka nu!
Malmö
15 dec
R
Boka nu!

Tipsa