TRS1228

Ladda ner som PDF

Mastering System Center 2012 R2 Service Manager with Orchestrator

Följ med på en resa med AddLevels integrationsteam om hur man installerar System Center Service Manager 2012 och System Center Orchestrator 2012 för att bygga en heltäckande IT Service Management lösning.

I denna labb tar vi fram de tio vanligaste tjänsterna som IT organisationer etablerar i sin tjänstekatalog. Vi går igenom hur ITIL och MOF omvandlas till praktiskt införande och går igenom metoder och processer.

Målgrupp

Kursen riktar sig till de som behöver lära sig både skillnader mellan Service Manager 2012 och Orchestrator 2012 samt hur dessa fungerar tillsammans.

Förkunskaper

  • Grundläggande kunskaper om Windows Server.
  • Grundläggande kunskaper om SQL Server.
  • Grundläggande kunskaper om Active Directory.
  • Grundläggande kunskaper om System Center Produkter.

I denna labb går vi bl.a. igenom:

  • Vad är ITIL och MOF hur behöver man förhålla sig till dessa när man skapar IT-tjänster.
  • Installation av System Center Service Manager 2012
  • Installation av System Center Orchestrator 2012
  • Konfiguration av systemen samt hur dessa samverkar.
  • Etablering av tjänstekatalog med tillhörande rapporter för slutanvändare.

Nivå:

300

Målsättning:

Under kursen lär du dig terminologi, installation och konfiguration av produkterna samt får en förståelse hur dom fungerar tillsammans för att skapa en IT Service Management lösning för ditt företag.

Innehåll:

Dag 1

  • ITIL och MOF i praktiken
  • Planera arkitekturen
  • Installera Service Manager 2012
  • Konfigurera Service Manger 2012

Dag 2

  • Installera Orchestrator 2012
  • Konfigurera Orchestrator 2012
  • Importera Management Packs
  • Planera för tjänster.
  • Samverkan mellan Service Manager och Orchestrator

Dag 3

  • Realisering av IT-tjänster.
  • Självbetjäning för organisationen.
  • Efterlevnadshantering med rapporter.
  • Felsökning av Service Manager och Orchestrator.

Ditt tillval:

Här kan du välja och läsa mer om vilka tillval som finns

I denna labb går vi bl.a. igenom:

  • Vad är ITIL och MOF hur behöver man förhålla sig till dessa när man skapar IT-tjänster.
  • Installation av System Center Service Manager 2012
  • Installation av System Center Orchestrator 2012
  • Konfiguration av systemen samt hur dessa samverkar.
  • Etablering av tjänstekatalog med tillhörande rapporter för slutanvändare.

Nivå:

300

Målsättning:

Under kursen lär du dig terminologi, installation och konfiguration av produkterna samt får en förståelse hur dom fungerar tillsammans för att skapa en IT Service Management lösning för ditt företag.

Innehåll:

Dag 1

  • ITIL och MOF i praktiken
  • Planera arkitekturen
  • Installera Service Manager 2012
  • Konfigurera Service Manger 2012

Dag 2

  • Installera Orchestrator 2012
  • Konfigurera Orchestrator 2012
  • Importera Management Packs
  • Planera för tjänster.
  • Samverkan mellan Service Manager och Orchestrator

Dag 3

  • Realisering av IT-tjänster.
  • Självbetjäning för organisationen.
  • Efterlevnadshantering med rapporter.
  • Felsökning av Service Manager och Orchestrator.

Ditt tillval:

Här kan du välja och läsa mer om vilka tillval som finns

Utbildningen levereras i samarbete med

Kurs-ID: TRS1228
Längd: 3 dagar
Pris exkl moms: 20 999 kr

Frågor om kursen!?

Har du frågor om kursens innehåll, leveransdatum/ort eller behöver en företagsanpassad variant? Fyll i formuläret nedan!


Avtalsrabatter och kampanjer kan ej nyttjas på denna kurs.


Ort och datum

Stockholm
12 okt – 14 okt
Boka nu!

Tipsa