T14059

Ladda ner som PDF

Introduktion till Sociala Medier

I dagens mediasamhälle där fler och fler är uppkopplade mot Internet så är det även i den digitala världen som du snabbast kommer i kontakt med dina kunder/besökare.

I denna workshop tittar vi på de vanligaste ställena du som företagare vill synas och hur du bäst presenterar det du vill få ut. Utbildningen är upplagd i två delar där vi inledningsvis har en teoretisk genomgång med tips och tricks och därefter flera övningar där du själv direkt efter utbildningen kan sätta igång med din strategi!

Målgrupp

Egenföretagare, marknadsförare på mindre/medelstora bolag, föreningar eller samfund.

Förkunskaper

Inga speciella förkunskaper krävs förutom viss datorvana

Kursmaterial

Arbetshäfte och övningar på Svenska

Kursens mål:

  • En insikt i de vanligaste sociala medier
  • Förståelse för arbetsinsats som krävs för en effektiv social närvaro
  • Kostnadseffektiv marknadsföring
  • Att överkomma tröskeln kring att jobba mer digitalt
  • Ge deltagaren en verktygslåda med tips och tricks som direkt kan återkopplas till verksamheten

Kursinnehåll:

  • Vad är sociala medier
  • Hur fungerar Facebook, Twitter mfl
  • Hur får jag igång en blogg och kopplar den till min verksamhet
  • Vad betyder en fotosamling och YouTube-kanal för mitt företag
  • Hur lockar jag till mig nya kunder/besökare
  • Hur får jag kunden/besökaren att hålla koll på och komma tillbaks
  • Tips på gratisalternativ att snabbt komma igång med

Sociala MediaAgenda:

  • Sociala Medier - Begreppet och historia
  • Facebook
  • Twitter
  • Periscope
  • LinkedIn
  • Google+
  • Incheckningar
  • Rekommendationssidor
  • Slideshare
  • Bloggar
  • Youtube
  • Vimeo
  • Bambuser
  • Fotosamlingar
  • Pinterest
  • Instagram
  • Snapchat
  • Spotify
  • Statistik
  • Logotyping
  • Rollfördelning
  • Hjälp till självstudier

Kursens mål:

  • En insikt i de vanligaste sociala medier
  • Förståelse för arbetsinsats som krävs för en effektiv social närvaro
  • Kostnadseffektiv marknadsföring
  • Att överkomma tröskeln kring att jobba mer digitalt
  • Ge deltagaren en verktygslåda med tips och tricks som direkt kan återkopplas till verksamheten

Kursinnehåll:

  • Vad är sociala medier
  • Hur fungerar Facebook, Twitter mfl
  • Hur får jag igång en blogg och kopplar den till min verksamhet
  • Vad betyder en fotosamling och YouTube-kanal för mitt företag
  • Hur lockar jag till mig nya kunder/besökare
  • Hur får jag kunden/besökaren att hålla koll på och komma tillbaks
  • Tips på gratisalternativ att snabbt komma igång med

Sociala MediaAgenda:

  • Sociala Medier - Begreppet och historia
  • Facebook
  • Twitter
  • Periscope
  • LinkedIn
  • Google+
  • Incheckningar
  • Rekommendationssidor
  • Slideshare
  • Bloggar
  • Youtube
  • Vimeo
  • Bambuser
  • Fotosamlingar
  • Pinterest
  • Instagram
  • Snapchat
  • Spotify
  • Statistik
  • Logotyping
  • Rollfördelning
  • Hjälp till självstudier

Kursfakta

Kurs-ID: T14059
Längd: 1 dag
Pris exkl moms: 10 950 kr
Inregistrering: 09.00
Kursstart: 09.30
Kursslut (ca): 16.30
Kan betalas med:
TRAINING CARD

Lämna dina kontaktuppgifter om du önskar en företagsintern utbildning.

Tipsa