T14059

Ladda ner som PDF

Introduktion till Sociala Medier

I dagens mediasamhälle där fler och fler är uppkopplade mot Internet så är det även i den digitala världen som du snabbast kommer i kontakt med dina kunder/besökare.

I denna digitala utbildningen lär du dig i eget tempo best practice hur du som företagare kan lyckas i olika sociala plattformar. Utbildningen levereras i Informators Training Cloud med digitalt stöd för att du på egen hand på bästa sätt skall kunna dra nytta av möjligheterna inom social marknadsföring!

Målgrupp

Egenföretagare, marknadsförare på mindre/medelstora bolag, föreningar eller samfund.

Förkunskaper

Inga speciella förkunskaper krävs förutom viss datorvana

Kursmaterial

Arbetshäfte och övningar på Svenska i digitalt format

Bring your own device

Ta med din egen laptop/surfplatta, har du ingen finns det att låna. Vänligen kontakta oss i förväg.

Om kursen

I denna digitala workshop i självstudieformat tittar vi på de vanligaste ställena du som företagare vill synas och hur du bäst presenterar det du vill få ut. Utbildningen har ett flertal tips och tricks där du själv direkt efter utbildningen kan sätta igång med din strategi!

Kursens mål:

  • En insikt i de vanligaste sociala medier
  • Förståelse för arbetsinsats som krävs för en effektiv social närvaro
  • Kostnadseffektiv marknadsföring
  • Att överkomma tröskeln kring att jobba mer digitalt
  • Ge deltagaren en verktygslåda med tips och tricks som direkt kan återkopplas till verksamheten

Kursinnehåll:

  • Vad är sociala medier
  • Hur fungerar Facebook, Twitter mfl
  • Hur får jag igång en blogg och kopplar den till min verksamhet
  • Vad betyder en fotosamling och YouTube-kanal för mitt företag
  • Hur lockar jag till mig nya kunder/besökare
  • Hur får jag kunden/besökaren att hålla koll på och komma tillbaks
  • Tips på gratisalternativ att snabbt komma igång med

Sociala MediaAgenda:

  • Sociala Medier - Begreppet och historia
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Google+
  • Snapchat
  • Incheckningar
  • Rekommendationssidor
  • Slideshare
  • Bloggar
  • Youtube
  • Vimeo
  • Fotosamlingar
  • Pinterest
  • Instagram
  • Spotify
  • Statistik
  • ... Läs mer

Om kursen

I denna digitala workshop i självstudieformat tittar vi på de vanligaste ställena du som företagare vill synas och hur du bäst presenterar det du vill få ut. Utbildningen har ett flertal tips och tricks där du själv direkt efter utbildningen kan sätta igång med din strategi!

Kursens mål:

  • En insikt i de vanligaste sociala medier
  • Förståelse för arbetsinsats som krävs för en effektiv social närvaro
  • Kostnadseffektiv marknadsföring
  • Att överkomma tröskeln kring att jobba mer digitalt
  • Ge deltagaren en verktygslåda med tips och tricks som direkt kan återkopplas till verksamheten

Kursinnehåll:

  • Vad är sociala medier
  • Hur fungerar Facebook, Twitter mfl
  • Hur får jag igång en blogg och kopplar den till min verksamhet
  • Vad betyder en fotosamling och YouTube-kanal för mitt företag
  • Hur lockar jag till mig nya kunder/besökare
  • Hur får jag kunden/besökaren att hålla koll på och komma tillbaks
  • Tips på gratisalternativ att snabbt komma igång med

Sociala MediaAgenda:

  • Sociala Medier - Begreppet och historia
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Google+
  • Snapchat
  • Incheckningar
  • Rekommendationssidor
  • Slideshare
  • Bloggar
  • Youtube
  • Vimeo
  • Fotosamlingar
  • Pinterest
  • Instagram
  • Spotify
  • Statistik
  • Logotyping
  • Rollfördelning
  • Hjälp till självstudier

Kursfakta

Kurs-ID: T14059
Längd: 16 Tim
Pris exkl moms: 975 kr

Avtalsrabatter och kampanjer kan ej nyttjas på denna kurs.


test

Lämna dina kontaktuppgifter om du önskar en företagsintern utbildning.