M314

Ladda ner som PDF

Att leda i svåra situationer

Det finns många olika slags problem och många situationer som kan vara svåra för en chef. Det kan vara allt från privata problem som t ex en skilsmässa eller en allvarlig sjukdom som man inte bara kan skaka av sig, till att agera som ledare i förändringsprocesser. Vi ser också många ledare som har problem med hur dom skall hantera stress och konflikter. 

Målgrupp

Utbildningen vänder sig till personer i ledande ställning.

Förkunskaper

Inga speciella förkunskaper krävs.

Språk

Kursen hålls på svenska (Kontakta oss om du föredrar engelska).

Kursmaterial

Kursmaterial på svenska ingår.

Informator Training Cloud

Vår utbildningsportal stöttar dig genom hela utbildningen. Portalen är tidsbesparande och utformad för att ge dig som deltagare en mer effektiv inlärning - som leder till bättre resultat och större kunskapstillämpning efter kursen. Läs mer här >

Bring your own device

Ta med din egen laptop/surfplatta, har du ingen finns det att låna. Vänligen kontakta oss i förväg.

Pressen i dagens organisationer ställer höga krav, dels på arbetsgruppen och dels på ledarna. En helt ny kompetens krävs för att ledarna ska kunna agera direkt.

Det vi ser är att problemen har en tendens att få gå för långt, då många ledare inte vet hur man ska agera i svåra situationer. Vi ser osäkerhet runt de svåra samtalen och trygghet saknas ofta när det gäller att konfrontera dessa problem.
Att skapa kunskap och medvetenhet runt dom här frågorna leder i sin tur till trygghet i ledarskapet.
Att arbeta förebyggande sparar mycket tid och energi samtidigt som det är kostnadseffektivt.

Utbildningens fokus: 

  • Skapa ett agerande ledarskap
  • De svåra samtalen
  • Kommunicera övertygande
  • Lyssna aktivt
  • Skapa effektiva arbetsrutiner
  • Skapa engagemang för att nå framgång
  • Konfliktkunskap – förstå och hantera konflikter
  • Syfte- och målstyrning
  • Att arbeta i professionella arbetslag utifrån olika stilar (PAEI-teorin) 
  • Att hålla effektiva möten

Pressen i dagens organisationer ställer höga krav, dels på arbetsgruppen och dels på ledarna. En helt ny kompetens krävs för att ledarna ska kunna agera direkt.

Det vi ser är att problemen har en tendens att få gå för långt, då många ledare inte vet hur man ska agera i svåra situationer. Vi ser osäkerhet runt de svåra samtalen och trygghet saknas ofta när det gäller att konfrontera dessa problem.
Att skapa kunskap och medvetenhet runt dom här frågorna leder i sin tur till trygghet i ledarskapet.
Att arbeta förebyggande sparar mycket tid och energi samtidigt som det är kostnadseffektivt.

Utbildningens fokus: 

  • Skapa ett agerande ledarskap
  • De svåra samtalen
  • Kommunicera övertygande
  • Lyssna aktivt
  • Skapa effektiva arbetsrutiner
  • Skapa engagemang för att nå framgång
  • Konfliktkunskap – förstå och hantera konflikter
  • Syfte- och målstyrning
  • Att arbeta i professionella arbetslag utifrån olika stilar (PAEI-teorin) 
  • Att hålla effektiva möten
Kurs-ID: M314
Längd: 2 dag
Pris exkl moms: 20 450 kr

Frågor om kursen?

Har du frågor om kursens innehåll, leveransdatum/ort eller behöver en företagsanpassad variant? Fyll i formuläret nedan!


Kan betalas med:
TRAINING CARD

Ort och datum

Stockholm
30 jan-31 jan
Boka nu!
20 mar-21 mar
Boka nu!
15 maj-16 maj
Boka nu!
26 jun-27 jun
Boka nu!
Göteborg
30 jan-31 jan
Boka nu!
20 mar-21 mar
Boka nu!
15 maj-16 maj
Boka nu!
26 jun-27 jun
Boka nu!
Malmö
30 jan-31 jan
Boka nu!
20 mar-21 mar
Boka nu!
15 maj-16 maj
Boka nu!
26 jun-27 jun
Boka nu!

Tipsa