Det räcker med goda kunskaper i Excel för att lära sig att ta fram egna BI - Business Intelligence lösningar.
Kursen Power Pivot och Power Bi-verktygen med Excel går igenom grunderna så att du kommer igång. Du får lära dig flera DAX funktioner, KPI’ er, Hierarkier och dessutom får du en genomgång av tilläggen Inquire, Power Query, Power View, Power Map.
Utbildningen riktar sig till dig som använder Excel i ditt dagliga arbete och vill kunna använda avancerade funktioner för att sammanställa och analysera data från olika källor .
Vana användare av Excel. Du behöver använda minst Excel 2013 Pro Plus, Office 365 Pro Plus eller Office 365 Enterprise. Under kursen används den version som ligger i Office 365.
Kursen kräver förkunskaper motsvarande Informators fortsättningskurs för Excel
Övningsmaterial/kursbok på Svenska
Innehåll
Introduktion till Power Pivot
Hantera dokument
Komma igång med Power Pivot
Att hämta in data
Språket DAX
Tabellfunktioner
Hantera tid
Andra Power BI-verktyg
Skapa rapporter och KPI:er
Innehåll
Introduktion till Power Pivot
Hantera dokument
Komma igång med Power Pivot
Att hämta in data
Språket DAX
Tabellfunktioner
Hantera tid
Andra Power BI-verktyg
Skapa rapporter och KPI:er