C1716

Ladda ner som PDF

Office 365 och dess Appar

Office 365 är så mycket mer än bara Word, Excel, PowerPoint och Outlook

Denna fullspäckade utbildningsdag kommer att ge dig en överblick om vad Office 365 kan ge dig stöd och hjälp med utöver den traditionella synen på Office. Du kommer med andra ord att kunna utnyttja mobiliteten fullt ut i Office 365.

Office 365, den periodiska tabellen med alla program

Målgrupp

Utbildningen är till för dig som vill kunna utnyttja din Office 365 full ut. Kursen riktar sig mot slutanvändare av 365 och tar inte upp tekniska delar kring IT-miljön ur teknikerperspektiv.

Förkunskaper

viss erfarenhet av Officeprogrammen rekommenderas för bästa utbildningstakt. Har du kännedom av 365 är det en fördel, men kursen kan också genomföras för dig som är helt ny användare

Kursmaterial

Labbmaterial och övningsexempel

Microsoft Office 365 och dess Appar – ”Hur är strukturen kring Office 365 och dess Appar?”

Innehåll

Inledning

  • Vad är Office 365?
  • Vad är en App i Office 365?
  • Vad är mobilitet?

Strukturen i Office 365

”Hur hänger Office 365 Appar ihop”

Navet för Office Fillagring och samarbete via SharePoint Online eller OneDrive för företag

Office Online

  • Office 365 med Word Online, Excel Online etc via webben och Portalen för Office 365.
  • OneNote Online är en stor anteckningsbok, som ger en stor flexibilitet
  • Hantera din Outlook via appen för Outlook, allt är nu samlat.

Samarbete i fokus

Grupper i Office 365 är en tjänst som är utvecklad med samarbete i fokus. De fungerar med de Office 365-verktyg du redan använder så att du kan samarbeta med gruppmedlemmarna när du skriver dokument, skapar kalkylblad, arbetar med projektplaner, schemalägger möten eller skickar e-post via en delad arbetsyta Kommunikation, Kommunicera i Office 365 med Outlook, Skype för Företag, Teams, Nyhetsfeeds och Yammer

Skype för Företag

Skype för företag ger dig funktioner för chatt, ljud- och videosamtal, onlinemöten, information om tillgänglighet (närvaro) och delning från ett och samma lättanvända... Läs mer

Microsoft Office 365 och dess Appar – ”Hur är strukturen kring Office 365 och dess Appar?”

Innehåll

Inledning

  • Vad är Office 365?
  • Vad är en App i Office 365?
  • Vad är mobilitet?

Strukturen i Office 365

”Hur hänger Office 365 Appar ihop”

Navet för Office Fillagring och samarbete via SharePoint Online eller OneDrive för företag

Office Online

  • Office 365 med Word Online, Excel Online etc via webben och Portalen för Office 365.
  • OneNote Online är en stor anteckningsbok, som ger en stor flexibilitet
  • Hantera din Outlook via appen för Outlook, allt är nu samlat.

Samarbete i fokus

Grupper i Office 365 är en tjänst som är utvecklad med samarbete i fokus. De fungerar med de Office 365-verktyg du redan använder så att du kan samarbeta med gruppmedlemmarna när du skriver dokument, skapar kalkylblad, arbetar med projektplaner, schemalägger möten eller skickar e-post via en delad arbetsyta Kommunikation, Kommunicera i Office 365 med Outlook, Skype för Företag, Teams, Nyhetsfeeds och Yammer

Skype för Företag

Skype för företag ger dig funktioner för chatt, ljud- och videosamtal, onlinemöten, information om tillgänglighet (närvaro) och delning från ett och samma lättanvända program. Skype för företag är en bra kommunikationskanal inom och utanför företaget.
Skype för företag integreras allt mer i Microsoft Teams.

Office 365 Microsoft Teams

Microsoft Teams är en chattcentrerad arbetsyta i Office 365 Microsoft Teams samlar människor, konversationer, filer och verktyg på ett och samma ställe så att teamet/gruppen har direkt åtkomst till allt de behöver. Externa kopplingar kommer allt mer in i Teams.

Office 365 Delve

Funktionen Office Graph är ”hjärnan” bakom Delve. Med Office Graph inhämtas och analyseras kontinuerligt de signaler som du och dina kollegor skickar ut när ni arbetar i Office 365. Delve ordnar och visar dokument enligt vad troligtvis är mest relevanta för dig just nu.

Projekt-management

Projekt-management kan hanteras med apparna Uppgift i Outlook, Office 365 To-Do, Office 365 Planner. Planner kan du bl.a. använda till Kanban-tavlor. Project Online är en egen programvara som samverkar med Office 365.

Analysplattformar

Analysinstrument i Office 365 är Office Flow och Power Bi, som ger dig en analys av organisationen.

Presentation

Utnyttja mer än PowerPoint Online för att skapa en presentation med Office 365 Sway. Skapa din Sway!

Office Visio Online är en egen programvara som samverkar med Office 365. Använd Office Visio Preview, för att titta på en Visiopresentation.

Hur går du vidare med en eller flera Office 365 Appar

Webinar är en utbildningsmetod som används för deltagare genom att utbildning levereras till deltagarens egen arbetsplats via nätet. Deltagande utbildare får en god erfarenhet av att genomföra webinar genom en klar och tydlig pedagogik som gör att användaren får en god kompetensutveckling.

Läs mer om webinar och se exempel på olika områdesupplägg på denna sida

Informator kan också leverera traditionell lärarledd utbildning med ett företagsanpassat kursprogram till dig och din organisation

Kursfakta

Kurs-ID: C1716
Längd: 1 dag
Pris exkl moms: 9 900 kr
Inregistrering: 09.00
Kursstart: 09.30
Kursslut (ca): 17.00

Frågor om kursen?

Har du frågor om kursens innehåll, leveransdatum/ort eller behöver en företagsanpassad variant? Fyll i formuläret nedan!


Kan betalas med:
TRAINING CARD

Ort och datum

Stockholm
26 okt
Boka nu!
23 nov
Boka nu!
14 dec
Boka nu!
Göteborg

Tipsa