C50588

Ladda ner som PDF

Introduktion till Office 365

DENNA KURS HAR TYVÄRR UTGÅTT FRÅN MICROSOFTS OFFICIELLA KURSUTBUD

Målgrupp

För dig som har använt Microsoft Office samt har grundläggande kunskaper i sitenavigering

Förkunskaper

Grundläggande erfarenhet av Microsoft Office och Windows.

Språk

Kursen hålls på svenska (Kontakta oss om du föredrar engelska).

Kursmaterial

Microsoft dMOC på engelska

Informator Training Cloud

Vår utbildningsportal stöttar dig genom hela utbildningen. Portalen är tidsbesparande och utformad för att ge dig som deltagare en mer effektiv inlärning - som leder till bättre resultat och större kunskapstillämpning efter kursen. Läs mer här >

Office 365

Denna kurs är en introduktion till Office 365 för dig som användare och ger dig kunskaper och färdigheter för att produktivt använda Office 365 .

Kursen fokuserar på vardagsscenarion du stöter på när du arbetar i Outlook Web Access ( OWA ), har tillgång till nya funktioner i Outlook 2013 för dig som använder Exchange 2013, Lync, SharePoint och Web Apps i samband med SharePoint.

Kursen syftar till att ge en förståelse för hur du genom Office 365 kan öka produktivitet, dela information enkelt och utföra uppgifter snabbare.

Efter genomgången kurs ska du kunna:

  • Ha en förståelse för hur Office 365 kan göra dig produktiv med Outlook, Lync och Sharepoint integrerat
  • Tillgång och arbeta med e-post i Outlook Web Access (OWA)
  • Arbetet med nya funktioner som finns med hjälp av Exchange 2013 med Outlook 2013
  • Kontakta en medarbetare från Outlook med hjälp av Lync
  • Samarbeta med människor inom och utanför företaget med hjälp av Lync
  • Samarbeta med andra via Sharepoint
  • Arbeta med en Team Site och visa information i Outlook
  • Uppdatera ett dokument med Sharepoint Web Apps

Module 1: Understanding Office 365

This module explains how to Office 365 is designed to help you be more productive in your work day.

Office 365

Denna kurs är en introduktion till Office 365 för dig som användare och ger dig kunskaper och färdigheter för att produktivt använda Office 365 .

Kursen fokuserar på vardagsscenarion du stöter på när du arbetar i Outlook Web Access ( OWA ), har tillgång till nya funktioner i Outlook 2013 för dig som använder Exchange 2013, Lync, SharePoint och Web Apps i samband med SharePoint.

Kursen syftar till att ge en förståelse för hur du genom Office 365 kan öka produktivitet, dela information enkelt och utföra uppgifter snabbare.

Efter genomgången kurs ska du kunna:

  • Ha en förståelse för hur Office 365 kan göra dig produktiv med Outlook, Lync och Sharepoint integrerat
  • Tillgång och arbeta med e-post i Outlook Web Access (OWA)
  • Arbetet med nya funktioner som finns med hjälp av Exchange 2013 med Outlook 2013
  • Kontakta en medarbetare från Outlook med hjälp av Lync
  • Samarbeta med människor inom och utanför företaget med hjälp av Lync
  • Samarbeta med andra via Sharepoint
  • Arbeta med en Team Site och visa information i Outlook
  • Uppdatera ett dokument med Sharepoint Web Apps

Module 1: Understanding Office 365

This module explains how to Office 365 is designed to help you be more productive in your work day.
  • What is Office 365?
  • What makes up Office 365?
  • How is Office 365 integrated?

Module 2: Accessing Office 365 Remotely
 
This module explains how to sign-in through the Office 365 web screens.
  • Access the Office 365 web screens.
  • Review the general information.

Module 3: Working with Outlook Web Access (OWA)

This module explains how to work with e-Mail using Outlook Web Access (OWA).
  • Review the User Interface.
  • Learn how to send and reply to mail.
  • Learn how to turn on out of office.
  • Learn how work with calendar.

Module 4: Using New Features in Outlook 2013

This module explains how to utilize new features within Outlook 2013 when working with Office 365 Exchange.
  • View Mail Tips. See when someone is out of the office when creating a message.
  • Ignore a message.
  • Find availability of rooms and people instantly.

Module 5: Using Lync to Collaborate with Others

This module explains how to utilize Lync to collaborate with others through instant message, call, video and sharing of information.
  • Create a locate a contact.
  • Create customer contact groups.
  • Communicate with a contact through instant message, call and video.
  • Share a program, desktop screen, PowerPoint presentation or document with contacts.
  • Create a group meeting instantly and proactively.
  • Record your meetings and locate them.

Module 6: Using SharePoint to locate and Share Information

This module explains how SharePoint can be a great source to locate and share information about yourself and the documents you work with.
  • Navigate a Team Site.
  • Working with documents and view within Outlook.
  • Working with calendar and view within Outlook.
  • Collaborate on Documents.
  • Modify the My Site profile.
  • Search within a SharePoint Site.

Module 7: Using Web Apps with Documents

This module explains how you can view and modify a document in a web browser.
  • View a document in a web browser
  • Modify a document in a web browser

Utbildningen levereras i samarbete med

Kurs-ID: C50588
Längd: 1 dag

Frågor om kursen?

Har du frågor om kursens innehåll, leveransdatum/ort eller behöver en företagsanpassad variant? Fyll i formuläret nedan!


Kan betalas med:
TRAINING CARD

Ort och datum

Stockholm
10 apr
Boka nu!
19 maj
Boka nu!
Göteborg
10 apr
Boka nu!
19 maj
Boka nu!
Malmö
10 apr
Boka nu!
19 maj
Boka nu!