T14059

Ladda ner som PDF

Introduktion till Sociala Medier

I dagens mediasamhälle där fler och fler är uppkopplade mot Internet så är det även i den digitala världen som du snabbast kommer i kontakt med dina kunder/besökare.

I denna workshop tittar vi på de vanligaste ställena du som företagare vill synas och hur du bäst presenterar det du vill få ut. Utbildningen är upplagd i två delar där vi inledningsvis har en teoretisk genomgång med tips och tricks och därefter flera övningar där du själv direkt efter utbildningen kan sätta igång med din strategi!

Målgrupp

Egenföretagare, marknadsförare på mindre/medelstora bolag, föreningar eller samfund.

Förkunskaper

Inga speciella förkunskaper krävs förutom viss datorvana

Kursmaterial

Arbetshäfte och övningar på Svenska

Informator Training Cloud

Vår utbildningsportal stöttar dig genom hela utbildningen. Portalen är tidsbesparande och utformad för att ge dig som deltagare en mer effektiv inlärning - som leder till bättre resultat och större kunskapstillämpning efter kursen. Läs mer här >

Kursens mål:

  • En insikt i de vanligaste sociala medier
  • Förståelse för arbetsinsats som krävs för en effektiv social närvaro
  • Kostnadseffektiv marknadsföring
  • Att överkomma tröskeln kring att jobba mer digitalt
  • Ge deltagaren en verktygslåda med tips och tricks som direkt kan återkopplas till verksamheten

Kursinnehåll:

  • Vad är sociala medier
  • Hur fungerar Facebook, Twitter mfl
  • Hur får jag igång en blogg och kopplar den till min verksamhet
  • Vad betyder en fotosamling och YouTube-kanal för mitt företag
  • Hur lockar jag till mig nya kunder/besökare
  • Hur får jag kunden/besökaren att hålla koll på och komma tillbaks
  • Tips på gratisalternativ att snabbt komma igång med

Sociala MediaAgenda:

  • Sociala Medier - Begreppet och historia
  • Facebook
  • Twitter
  • Periscope
  • LinkedIn
  • Google+
  • Incheckningar
  • Rekommendationssidor
  • Slideshare
  • Bloggar
  • Youtube
  • Vimeo
  • Bambuser
  • Fotosamlingar
  • Pinterest
  • Instagram
  • Snapchat
  • Spotify
  • Statistik
  • Logotyping
  • Rollfördelning
  • Hjälp till självstudier

Kursens mål:

  • En insikt i de vanligaste sociala medier
  • Förståelse för arbetsinsats som krävs för en effektiv social närvaro
  • Kostnadseffektiv marknadsföring
  • Att överkomma tröskeln kring att jobba mer digitalt
  • Ge deltagaren en verktygslåda med tips och tricks som direkt kan återkopplas till verksamheten

Kursinnehåll:

  • Vad är sociala medier
  • Hur fungerar Facebook, Twitter mfl
  • Hur får jag igång en blogg och kopplar den till min verksamhet
  • Vad betyder en fotosamling och YouTube-kanal för mitt företag
  • Hur lockar jag till mig nya kunder/besökare
  • Hur får jag kunden/besökaren att hålla koll på och komma tillbaks
  • Tips på gratisalternativ att snabbt komma igång med

Sociala MediaAgenda:

  • Sociala Medier - Begreppet och historia
  • Facebook
  • Twitter
  • Periscope
  • LinkedIn
  • Google+
  • Incheckningar
  • Rekommendationssidor
  • Slideshare
  • Bloggar
  • Youtube
  • Vimeo
  • Bambuser
  • Fotosamlingar
  • Pinterest
  • Instagram
  • Snapchat
  • Spotify
  • Statistik
  • Logotyping
  • Rollfördelning
  • Hjälp till självstudier
Kurs-ID: T14059
Längd: 1 dag
Pris exkl moms: 10 950 kr

Frågor om kursen?

Har du frågor om kursens innehåll, leveransdatum/ort eller behöver en företagsanpassad variant? Fyll i formuläret nedan!


Kan betalas med:
TRAINING CARD

Ort och datum

Stockholm
24 feb
Boka nu!
22 jun
Boka nu!
Göteborg
24 feb R
Boka nu!
22 jun R
Boka nu!
Malmö
24 feb R
Boka nu!
22 jun R
Boka nu!
Cloud Access
i Läs mer

Delta på kursen från ditt hem, jobb eller annan plats.

24 feb
Boka nu!
22 jun
Boka nu!

Tipsa