M1808

Ladda ner som PDF

VeriSM™ Foundation

VeriSM™ Foundation fokuserar på VeriSM™ modellen som har värdefokus på resultat och organisationens mål. Det innehåller också vägledning för att välja lämplig ledningsmetod för att etablera produkten eller tjänsten.

VeriSM™ ger sammanhang till Service Management och tittar på hur ny teknik och ledningsmetoder kan tillämpas för att öka värdet för kunden.

Audience

VeriSM™ Foundation är lämpligt både för IT-personal som är nya inom Service Management samt de som redan arbetar inom en Service Management-miljö. Detta inkluderar alla som är engagerade i leveransen av affärsdrivna IT-tjänster.

Prior knowledge

Inga förkunskaper krävs.

Certification

Denna kurs är certifieringsgrundande. Dag 2 har du möjlighet att skriva certifieringsprovet som leder till en certifiering i VeriSM Foundation. Provet är på 60 minuter.

Du lär dig

  • Tjänsteorganisationen
  • Servicekultur
  • Människor och organisationsstruktur
  • VeriSM™ modellen
  • Progressiv praxis
  • Innovativ teknik
  • Komma igång

Efter kursen kommer du att leda vägen genom;

  • Driva internt engagemang och göra förändringar som är viktiga för kunden
  • Leverera ny service management hantering och produktutvecklingspraxis som sätter din verksamhet först
  • Implementera service management som adderar värde för ditt företag och gör dig mer värdefull på marknaden
  • Att vara en del av VeriSM™ community
  • Att vara en eftertraktad pionjär inom service management för den digitala tiden

I den officiella publikationen VeriSM: Service Management for digital age, beskriver VeriSM ett service management-tillvägagångssätt som är:

  • Värdedriven
  • Utvecklande
  • Mottaglig
  • Integrerad
  • Service
  • Ledning

Du lär dig

  • Tjänsteorganisationen
  • Servicekultur
  • Människor och organisationsstruktur
  • VeriSM™ modellen
  • Progressiv praxis
  • Innovativ teknik
  • Komma igång

Efter kursen kommer du att leda vägen genom;

  • Driva internt engagemang och göra förändringar som är viktiga för kunden
  • Leverera ny service management hantering och produktutvecklingspraxis som sätter din verksamhet först
  • Implementera service management som adderar värde för ditt företag och gör dig mer värdefull på marknaden
  • Att vara en del av VeriSM™ community
  • Att vara en eftertraktad pionjär inom service management för den digitala tiden

I den officiella publikationen VeriSM: Service Management for digital age, beskriver VeriSM ett service management-tillvägagångssätt som är:

  • Värdedriven
  • Utvecklande
  • Mottaglig
  • Integrerad
  • Service
  • Ledning

Kursfakta

Kurs-ID: M1808
Längd: 2 dagar
Pris exkl moms: 20 450 kr
Inregistrering: 09.00
Kursstart: 09.30
Kursslut (ca): 17.00

Frågor om kursen?

Har du frågor om kursens innehåll, leveransdatum/ort eller behöver en företagsanpassad variant? Fyll i formuläret nedan!


Kan betalas med:
TRAINING CARD

Ort och datum

Stockholm
6 dec-7 dec
Boka nu!
Göteborg
6 dec-7 dec
Boka nu!

Tipsa