Att kommunicera visuellt i bildform under möten/workshops skapar ett större engagemang och förståelse i teamet.
I denna utbildning tar vi dig från tråkiga Powerpoints till att omsätta samtal i bilder! Empathy mapping är det nya sättet att lära förstå sin kund på ett djupare plan och därmed nå fram bättre. Metoden används redan i agilt ledarskap och belyser vad kunden tänker och känner, ser och hör, säger och gör, fruktar och vinner.
Kommunikatörer, UX-aktiva, projektledare, Scrum Masters, Agila Coacher, beställare, produktägare, ledare, chefer, facilitatorer, mötesledare
Du har erfarenheter av arbete med att nå ut till kunder på rätt sätt. Inga förkunskaper i att rita behövs.
Analoga och digitala ritverktyg.
Ta gärna med din egen surfplatta
Ta med din egen laptop/surfplatta, har du ingen finns det att låna. Vänligen kontakta oss i förväg.
Genom att själv rita och visualisera det som kommer fram under möten tar du Empathy mapping ett steg längre. Postit-lappar i all ära men genom att rita kan du förtydliga idéer och skapa samsyn i ditt team på ett effektivare sätt.
Efter kursen har du med dig en Empathy map för din egen kund och kan föra tekniken vidare till ditt team.
- Grunderna i Empathy mapping.
- Enkla sätt att rita. (Du behöver bara kunna hålla i en penna.)
- Att omsätta samtal i bilder.
- Att med hjälp av symboler och grafiska element tydliggöra processer och flöden.
- Frida Panoussis, Graphic Recorder
Genom att själv rita och visualisera det som kommer fram under möten tar du Empathy mapping ett steg längre. Postit-lappar i all ära men genom att rita kan du förtydliga idéer och skapa samsyn i ditt team på ett effektivare sätt.
Efter kursen har du med dig en Empathy map för din egen kund och kan föra tekniken vidare till ditt team.
- Grunderna i Empathy mapping.
- Enkla sätt att rita. (Du behöver bara kunna hålla i en penna.)
- Att omsätta samtal i bilder.
- Att med hjälp av symboler och grafiska element tydliggöra processer och flöden.
- Frida Panoussis, Graphic Recorder