ITIL® Inspiration and Awareness
Till er som behöver Inspiration i er verksamhetsutveckling och upplever att ITIL® inte är ett kittlande begrepp. Vi sätter ITIL® i perspektiv och beskriver vad en tjänst är hur man kan använda ITIL® i sin verksamhetsutveckling.
ITIL® är en "Best Practice" som beskriver hur en organisation kan utveckla, introducera och erbjuda högkvalitativa tjänster med en effektiv support. Under kursen går vi igenom bakgrunden och utvecklingen av ITIL® samt hur en organisation kan använda ITIL® för att förbättra sin Service Management. Deltagarna får en grundläggande förståelse för de viktigaste principerna, koncepten och processerna enligt ITIL®.
Utbildningsformer
Classroom
Remote
Längd
1 dag
Pris
10950 kr
Målgrupp
IT-personal, IT- och företagsledare, IT-konsulter, utvecklare och andra som behöver förstå ITIL® som koncept men inte behöver lära sig de ingående processerna.
Kursinnehåll: ITIL Inspiration and Awareness
Vi går igenom
- Nyckelkoncepten inom ITIL Service Management
- ITILs vägvisande principer och hur de kan stötta en verksamhet med att ta till sig och anpassa ITIL Service Management
- De fyra dimensionerna inom Service Management (organisation, processer, verktyg och samarbetspartners)
- Övergripande det nya upplägget, ITIL Service Value System och ITIL Service Value Chain
- Kontinuerligt förbättringsarbete
Valda delar av ITILs ”practices” (förmågor), exempelvis
- Incident Management
- Problem Management
- Service Request Management
- Change Enablement (hette tidigare Change Management)
- Service Level Management
- Kursmaterial till ITIL Foundation ingår så att du kan studera vidare på egen hand om du vill göra certifieringen.
Acknowledgements. ITIL® is a registered trademark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.
Accredited ITIL 4 training is provided by Olingo, accredited by Peoplecert.