HemSök efter kurserITIL® Inspiration and Awareness

ITIL® Inspiration and Awareness

Till er som behöver Inspiration i er verksamhetsutveckling och upplever att ITIL® inte är ett kittlande begrepp. Vi sätter ITIL® i perspektiv och beskriver vad en tjänst är hur man kan använda ITIL® i sin verksamhetsutveckling.

ITIL® är en "Best Practice" som beskriver hur en organisation kan utveckla, introducera och erbjuda högkvalitativa tjänster med en effektiv support. Under kursen går vi igenom bakgrunden och utvecklingen av ITIL® samt hur en organisation kan använda ITIL® för att förbättra sin Service Management. Deltagarna får en grundläggande förståelse för de viktigaste principerna, koncepten och processerna enligt ITIL®.


Plats
Stockholm

Utbildningsformer
Classroom
Remote

Längd
1 dag

Pris
10950 kr

Målgrupp

IT-personal, IT- och företagsledare, IT-konsulter, utvecklare och andra som behöver förstå ITIL® som koncept men inte behöver lära sig de ingående processerna.

Kursinnehåll: ITIL Inspiration and Awareness

Vi går igenom

  • Nyckelkoncepten inom ITIL Service Management
  • ITILs vägvisande principer och hur de kan stötta en verksamhet med att ta till sig och anpassa ITIL Service Management
  • De fyra dimensionerna inom Service Management (organisation, processer, verktyg och samarbetspartners)
  • Övergripande det nya upplägget, ITIL Service Value System och ITIL Service Value Chain
  • Kontinuerligt förbättringsarbete

Valda delar av ITILs ”practices” (förmågor), exempelvis

  • Incident Management
  • Problem Management
  • Service Request Management
  • Change Enablement (hette tidigare Change Management)
  • Service Level Management

  • Kursmaterial till ITIL Foundation ingår så att du kan studera vidare på egen hand om du vill göra certifieringen.

Acknowledgements. ITIL® is a registered trademark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.

Accredited ITIL 4 training is provided by Olingo, accredited by Peoplecert.

Olingo