T1902

Ladda ner som PDF

ITIL® 4 Foundation

” The world is becoming digital. As technology is becoming embedded in society, organizations need to ready themselves for a new way of working. Over the years organizations and professionals have looked at ITIL® as their guiding light to support organizations, now ITIL has evolved, and ITIL 4 is here to navigate organizations into the modern age.”

Kursen förbereder dig för den nya ITIL 4 certifieringen.

ITIL® 4 innebär en modernisering av det befintliga Service Lifecycle upplägget.

Det nya upplägget beskriver hur en verksamhet på bästa sätt kan hantera kraven på ökad förändringstakt utan att ge avkall på stabilitet.

Kort sagt ITIL® 4 tillhandahåller omfattande vägledning för hantering av IT i en modern tjänste-ekonomi.

Förkunskaper

Erfarenhet och kunskap av datormiljöer är användbart men inte nödvändigt.

Certifieringsförberedande

Certifieringen sker proctor-based vid ett senare tillfälle från en plats du själv väljer (extra avgift för certifierings-voucher 2700 kr exkl moms tillkommer).

Notera att detta certifikat krävs för att du ska kunna ta dig vidare på Lifecycle och Capability-nivå

Möjlighet finns även att boka in sig vid öppet certifieringstillfälle på plats hos Informator.

Kursmaterial

  • Digitalt kursmaterial på engelska ingår. 
  • Önskas utskrivet material erbjuds detta till en kostnad om 500 kr.

Innehåll

  • Nyckelkoncepten inom ITIL Service Management
  • ITILs vägvisande principer och hur de kan stötta en verksamhet med att ta till sig och anpassa ITIL Service Management
  • De fyra dimensionerna inom Service Management (organisation, processer, verktyg och samarbetspartners)
  • Beståndsdelarna i det nya upplägget, ITIL Service Value System och ITIL Service Value Chain
  • Kontinuerligt förbättringsarbete
  • ITIL ”practices” (förmågor), exempelvis Incident hantering och hur de bidrar i ITIL Service Value Chain

Innehåll

  • Nyckelkoncepten inom ITIL Service Management
  • ITILs vägvisande principer och hur de kan stötta en verksamhet med att ta till sig och anpassa ITIL Service Management
  • De fyra dimensionerna inom Service Management (organisation, processer, verktyg och samarbetspartners)
  • Beståndsdelarna i det nya upplägget, ITIL Service Value System och ITIL Service Value Chain
  • Kontinuerligt förbättringsarbete
  • ITIL ”practices” (förmågor), exempelvis Incident hantering och hur de bidrar i ITIL Service Value Chain

Utbildningen levereras i samarbete med

Kursfakta

Kurs-ID: T1902
Längd: 2 dagar
Pris exkl moms: 19 900 kr
Inregistrering: 09.00
Kursstart: 09.30
Kursslut (ca): 17.00

Frågor om kursen?

Har du frågor om kursens innehåll, leveransdatum/ort eller behöver en företagsanpassad variant? Fyll i formuläret nedan!


Kan betalas med:
TRAINING CARD

Ort och datum

Stockholm
18 feb-19 feb
Boka nu!
5 mar-6 mar
Boka nu!
2 apr-3 apr
Boka nu!
7 maj-8 maj
Boka nu!
13 jun-14 jun
Boka nu!

Tipsa