T1902

Ladda ner som PDF

ITIL® 4 Foundation

” The world is becoming digital. As technology is becoming embedded in society, organizations need to ready themselves for a new way of working. Over the years organizations and professionals have looked at ITIL® as their guiding light to support organizations, now ITIL has evolved, and ITIL 4 is here to navigate organizations into the modern age.”

Kursen förbereder dig för den nya ITIL 4 certifieringen.

ITIL® 4 innebär en modernisering av det befintliga Service Lifecycle upplägget.

Det nya upplägget beskriver hur en verksamhet på bästa sätt kan hantera kraven på ökad förändringstakt utan att ge avkall på stabilitet.

Kort sagt ITIL® 4 tillhandahåller omfattande vägledning för hantering av IT i en modern tjänste-ekonomi.

Förkunskaper

Erfarenhet och kunskap av datormiljöer är användbart men inte nödvändigt.

Certifieringsförberedande

Certifiering ingår inte i kurspriset. Om du vill kan du köpa en certifieringsvoucher som kostar 2700 kr.

Notera att detta certifikat krävs för att du ska kunna ta dig vidare på Lifecycle och Capability-nivå

Kursmaterial

  • Digitalt kursmaterial på engelska ingår. 
  • Önskas utskrivet material erbjuds detta till en kostnad om 500 kr.

Innehåll

  • Nyckelkoncepten inom ITIL Service Management
  • ITILs vägvisande principer och hur de kan stötta en verksamhet med att ta till sig och anpassa ITIL Service Management
  • De fyra dimensionerna inom Service Management (organisation, processer, verktyg och samarbetspartners)
  • Beståndsdelarna i det nya upplägget, ITIL Service Value System och ITIL Service Value Chain
  • Kontinuerligt förbättringsarbete
  • ITIL ”practices” (förmågor), exempelvis Incident hantering och hur de bidrar i ITIL Service Value Chain

Innehåll

  • Nyckelkoncepten inom ITIL Service Management
  • ITILs vägvisande principer och hur de kan stötta en verksamhet med att ta till sig och anpassa ITIL Service Management
  • De fyra dimensionerna inom Service Management (organisation, processer, verktyg och samarbetspartners)
  • Beståndsdelarna i det nya upplägget, ITIL Service Value System och ITIL Service Value Chain
  • Kontinuerligt förbättringsarbete
  • ITIL ”practices” (förmågor), exempelvis Incident hantering och hur de bidrar i ITIL Service Value Chain

Utbildningen levereras i samarbete med

Kursfakta

Kurs-ID: T1902
Längd: 2 dagar
Pris exkl moms: 16 900 kr
Inregistrering: 09.00
Kursstart: 09.30
Kursslut (ca): 17.00

Frågor om kursen?

Har du frågor om kursens innehåll, leveransdatum/ort eller behöver en företagsanpassad variant? Fyll i formuläret nedan!


Kan betalas med:
TRAINING CARD

Ort och datum

Stockholm
13 aug-14 aug
GO!
Boka nu!
3 sep-4 sep
GO!
Boka nu!
8 okt-9 okt
Boka nu!
5 nov-6 nov
Boka nu!
3 dec-4 dec
Boka nu!
Göteborg
13 aug-14 aug
Boka nu!
3 sep-4 sep
Boka nu!
8 okt-9 okt
Boka nu!
5 nov-6 nov
Boka nu!
3 dec-4 dec
Boka nu!

Tipsa