ITIL® & ITSM

Utbilda dig i ITIL® och IT Service Management hos Informator. Vi erbjuder ackrediterade ITIL®-kursledare och möjlighet att certifiera sig för samtliga ITIL®-kurser online. Våra instruktörer har stor erfarenhet av att hålla ITIL®-kurser och praktisk användning av ITIL®. 

Vi erbjuder även utbildning i ITSM-verktyget ServiceNow som passar medelstora till stora företag. 

Frågor? Kontakta oss nu ►.

Axelos, ägare av ITIL-ramverket, annonserade i slutet av 2017 att en uppdatering är på gång. ITILv3 ska ersättas med ITIL4. Det är hög tid för det. Version tre släpptes 2007. Det är tolv år sedan. Oceaner av tid i en IT-värld där det normala tidsintervallet för uppdateringar och nya versioner mäts i månader och dagar snarare än decennier.

Här ser du överskådligt vilka steg du ska ta för att bli en verklig ITIL®-expert. Börja med vår ITIL® Foundation-kurs och finn din väg!

Denna karta hjälper dig att hitta vägen du ska ta för att bli mer framgångsrik i arbetet genom ITIL®.

Kurser inom ITIL® Foundation

ITIL® 4 Foundation


Kursen kan företagsanpassas Kurs-ID: T1902 Datum: 5 nov, 3 dec
Läs mer och boka >
5 november, 3 december GO!
5 november, 3 december GO!

ITIL® 4 Foundation Bridge


Kursen kan företagsanpassas Kurs-ID: T1901 Datum: 21 okt, 4 nov, 2 dec
Läs mer och boka >

ITIL® Foundation


Kursen kan företagsanpassas Kurs-ID: T2862 Datum: 4 nov, 2 dec
Läs mer och boka >
4 november, 2 december
4 november, 2 december

Grundläggande 3-dagars kurs som ger en förståelse för ITIL® och samtidigt öppnar dörren för fördjupningskurser inom ITIL®. Kursen vänder sig till dig som är inblandad i leveransen av IT-tjänster och behöver en förståelse för "best practice" inom Service Management.

Läs mer

ITIL® Inspiration and Awareness


Kursen kan företagsanpassas Kurs-ID: T2864 Kursen genomförs på förfrågan

Till er som behöver Inspiration i er verksamhetsutveckling och upplever att ITIL® inte är ett kittlande begrepp. Vi sätter ITIL® i perspektiv och beskriver vad en tjänst är hur man kan använda ITIL® i sin verksamhetsutveckling.

Läs mer

Hittar du inte det du söker? Kontakta oss på 08-587 116 10 eller info@informator.se

Kurser inom ITIL® 4

ITIL® 4 Foundation


Kursen kan företagsanpassas Kurs-ID: T1902 Datum: 5 nov, 3 dec
Läs mer och boka >
5 november, 3 december GO!
5 november, 3 december GO!

ITIL® 4 Foundation Bridge


Kursen kan företagsanpassas Kurs-ID: T1901 Datum: 21 okt, 4 nov, 2 dec
Läs mer och boka >

Digital and IT Strategy – ITIL Leader


Kursen kan företagsanpassas Kurs-ID: T1935 Kursen genomförs på förfrågan
Intresseanmälan >

High Velocity IT – Managing Professional


Kursen kan företagsanpassas Kurs-ID: T1933 Kursen genomförs på förfrågan
Intresseanmälan >

ITIL® Master


Kursen kan företagsanpassas Kurs-ID: T1942 Kursen genomförs på förfrågan

Hittar du inte det du söker? Kontakta oss på 08-587 116 10 eller info@informator.se

Kurser inom ITIL Lifecycle

Läs mer och boka >
11 november, 9 december
11 november R, 9 december R

På denna utbildning får du en djupare förståelse för innehållet i Service Strategy-boken. Utbildningen vänder sig framför allt till personer på ledningsnivå samt konsulter som jobbar med IT-strategi.
Utbildningen erbjuder möjlighet att certifiera sig och erhålla certifikatet 'ITIL® Service Lifecycle Management - Service Strategy'.

Läs mer
Läs mer och boka >

På denna utbildning får du en djupare förståelse för innehållet i Service Design-boken. Utbildningen vänder sig framför allt till dig som jobbar med att definiera tjänsteinnhåll och att etablera avtal och SLAer.
Utbildningen erbjuder möjlighet att certifiera sig och erhålla certifikatet 'ITIL Service Lifecycle Management - Service Design'.

Läs mer
Läs mer och boka >

På denna utbildning får du en djupare förståelse för innehållet i Service Operations-boken. Utbildningen vänder sig framför allt till dig som jobbar med Service Desk, användarsupport eller driftövervakning.
Utbildningen erbjuder möjlighet att certifiera sig och erhålla certifikatet 'ITIL Service Lifecycle Management - Service Operations'.

Läs mer
Läs mer och boka >

På denna utbildning får du en djupare förståelse för innehållet i CSI-boken (Continual Service Improvement). Utbildningen vänder sig framför allt till dig som jobbar med förbättring och vidareutveckling av verksamheten samt rapportering och uppföljning.
Utbildningen erbjuder möjlighet att certifiera sig och erhålla certifikatet 'ITIL Service Lifecycle Management - CSI'.

Läs mer
Läs mer och boka >
4 november, 2 december
4 november R, 2 december R

På denna utbildning får du en djupare förståelse för innehållet i Service Transition-boken. Utbildningen vänder sig framför allt till dig som jobbar med att testa och driftsätta nya och uppdaterade IT-tjänster.
Utbildningen erbjuder möjlighet att certifiera sig och erhålla certifikatet 'ITIL Service Lifecycle Management - Service Transition'.

Läs mer
Läs mer och boka >

The ITIL® Intermediate Qualification: Managing Across the Lifecycle Certificate is a free-standing qualification, but is also the final module of the Service Lifecycle and/or Service Capability modules that leads to the ITIL® Expert in IT Service Management.

Läs mer
Läs mer och boka >

Under två fullmatade kursdagar får du en introduktion till den systematiska processen för problemlösning vid Incident- och problemhantering. Kursens innehåll, upplägg och kursmaterial är framtaget av Kepner-Tregoe och kursledaren är kvalitetssäkrad och godkänd av Kepner-Tregoe.

Läs mer

Hittar du inte det du söker? Kontakta oss på 08-587 116 10 eller info@informator.se

Kurser inom ServiceNow

Läs mer och boka >
27 november

Hardware Asset Management Fundamentals


Kursen kan företagsanpassas Kurs-ID: T1846 Kursen genomförs på förfrågan
Intresseanmälan >

Project Portfolio Management Fundamentals.


Kursen kan företagsanpassas Kurs-ID: T1847 Kursen genomförs på förfrågan
Intresseanmälan >

Discovery Fundamentals


Kursen kan företagsanpassas Kurs-ID: T1859 Kursen genomförs på förfrågan
Intresseanmälan >

Service Mapping Fundamentals


Kursen kan företagsanpassas Kurs-ID: T1860 Kursen genomförs på förfrågan
Intresseanmälan >

Service Portal Fundamentals


Kursen kan företagsanpassas Kurs-ID: T1854 Kursen genomförs på förfrågan
Intresseanmälan >

Security Operations Fundamentals


Kursen kan företagsanpassas Kurs-ID: T1855 Kursen genomförs på förfrågan
Intresseanmälan >

Event Management Fundamentals


Kursen kan företagsanpassas Kurs-ID: T1856 Kursen genomförs på förfrågan
Intresseanmälan >

HR Service Delivery Fundamentals


Kursen kan företagsanpassas Kurs-ID: T1857 Kursen genomförs på förfrågan
Intresseanmälan >
Intresseanmälan >

Hittar du inte det du söker? Kontakta oss på 08-587 116 10 eller info@informator.se

Kurser inom ITIL QA

Hittar du inte det du söker? Kontakta oss på 08-587 116 10 eller info@informator.se

Kurser inom ITIL, E-learning

Läs mer och boka >

Study for ITIL Certification at Foundation Level by taking an accredited online training course with Good e-Learning!

The ITIL Foundation Certificate has become the IT industry's de-facto introductory professional qualification in the field of IT Service Management and is an important, entry-level qualification for students who want to become knowledgeable about the core elements of the ITIL Framework. The course is ideal for professionals who work within an organization that has implemented ITIL as part of an ongoing service improvement program.

This course is accredited by PeopleCert, who are licensed by AXELOS as an Examination Institute for the ITIL Foundation Certificate in IT Service Management.

Läs mer
Läs mer och boka >

Study for a qualification in ITIL Continual Service Improvement (CSI) by taking an accredited online training course from Good e-Learning!

The purpose of this course is to help you gain a detailed understanding on industry practices in service management including, continually aligning and realigning IT services to changing business needs by identifying and implementing improvements to IT services that support business processes. The course is designed to help you to prepare to take and pass the exam leading to the ITIL Intermediate Certificate in Continual Service Improvement. Success in the exam will also earn you 3 credits towards the 22 credits needed to gain the ITIL Expert qualification.

Our course has been accredited by PeopleCert, who are licensed by AXELOS as an Examination Institute for an ITIL Continual Service Improvement qualification in IT Service Management.

Läs mer
Läs mer och boka >

Study for a qualification in ITIL Managing Across the Lifecycle (MALC) by taking an accredited online training course from Good e-Learning! The purpose of this course is to give candidates the skills to support an organization’s service delivery by bridging the service lifecycle stages.

The course is designed to help you to prepare to take and pass the exam leading to the ITIL Intermediate Certificate in Managing Across the Lifecycle. Success in the exam will also earn you 5 credits towards the 22 credits needed to gain the ITIL Expert qualification.

Our course has been accredited by PeopleCert, who are licensed by AXELOS as an Examination Institute for an ITIL Managing Across the Lifecycle qualification in IT Service Management.

Läs mer
Läs mer och boka >

Become a certified ITIL Expert with this fully accredited suite of online training courses from Good e-Learning!

Unlike other ITIL Expert packages available, with our ITIL Suite, students will receive FULL and instant access to all of our 11 accredited ITIL courses including Foundation level, all Intermediate levels, and MALC! All courses included in this ITIL Expert Suite have been accredited by PeopleCert, who are licensed by AXELOS as an Examination Institute for IT Service Management.

Läs mer
Läs mer och boka >

Study for a qualification in ITIL Operational Support & Analysis (OSA) by taking an accredited online training course from Good e-Learning! This course will provide you with a good understanding of the Operational Support and Analysis principles, its processes and other aspects within the capability stream.

The course is designed to help you to prepare to take and pass the exam leading to the ITIL Intermediate Certificate in Operational Support & Analysis. Success in the exam will also earn you 4 credits towards the 22 credits needed to gain the ITIL Expert qualification.

Our course has been accredited by PeopleCert, who are licensed by AXELOS as an Examination Institute for an ITIL Operational Support & Analysis qualification in IT Service Management.

Läs mer
Läs mer och boka >

Study for a qualification in ITIL Release, Control & Validation (RCV) by taking an accredited online training course from Good e-Learning! Release, Control and Validation (RCV) focuses on the practical application of RCV practices in order to enable change, service asset and configuration, release and deployment and knowledge management, request fulfillment and service validation and testing.

The course is designed to help you to prepare to take and pass the exam leading to the ITIL Intermediate Certificate in Release, Control and Validation. Success in the exam will also earn you 4 credits towards the 22 credits needed to gain the ITIL Expert qualification.

Our course has been accredited by PeopleCert, who are licensed by AXELOS as an Examination Institute for an ITIL Release, Control & Validation qualification in IT Service Management.

Läs mer
Läs mer och boka >

Study for a qualification in ITIL Planning, Protection and Optimization (PPO) by taking an accredited online training course from Good e-Learning! This course will provide you with a good understanding of Planning, Protection and Optimization principles, its processes and other aspects within the capability stream.

The course is designed to help you to prepare to take and pass the exam leading to the ITIL Intermediate Certificate in Planning, Protection & Optimization. Success in the exam will also earn you 4 credits towards the 22 credits needed to gain the ITIL Expert qualification.

This course has been accredited by PeopleCert, who are licensed by AXELOS as an Examination Institute for an ITIL Planning, Protection & Optimization qualification in IT Service Management.

Läs mer

ITIL® Service Design (SD) eLearning


Kursen kan företagsanpassas Kurs-ID: EL023 Kursen genomförs på förfrågan E-learning
Läs mer och boka >

Study for a qualification in ITIL Service Design (SD) by taking an accredited online training course from Good e-Learning!

This course focuses on the design of IT services and covers the architectures, processes, policies and documentation that will enable you to design services that meet the needs of the organization or programme. The course is designed to help you to prepare to take and pass the exam leading to the ITIL Intermediate Certificate in Service Design. Success in the exam will also earn you 3 credits towards the 22 credits needed to gain the ITIL Expert qualification.

This course is accredited by PeopleCert, who are licensed by AXELOS as an Examination Institute for an ITIL Service Design qualification in IT Service Management.

Läs mer
Läs mer och boka >

Study for a qualification in ITIL Service Offerings & Agreements (SOA) by taking an accredited online training course from Good e-Learning! This course will provide you with a good understanding of Service Offerings and Agreements principles, its processes and other aspects within the capability stream.

The course is designed to help you to prepare to take and pass the exam leading to the ITIL Intermediate Certificate in Service Offerings & Agreements. Success in the exam will also earn you 4 credits towards the 22 credits needed to gain the ITIL Expert qualification.

Our course has been accredited by PeopleCert, who are licensed by AXELOS as an Examination Institute for an ITIL Service Offerings & Agreements qualification in IT Service Management.

Läs mer
Läs mer och boka >

Study for a qualification in ITIL Service Operation (SO) by taking an accredited online training course from Good e-Learning!

ITIL Service Operation (SO) ensures that the strategy requirements which service design used to design the new or changed service and transition moved into the live environment are realized by delivery of live services in the service operation stage. The course is designed to help you to prepare to take and pass the exam leading to the ITIL Intermediate Certificate in Service Operation. Success in the exam will also earn you 3 credits towards the 22 credits needed to gain the ITIL Expert qualification.

Our course has been accredited by PeopleCert, who are licensed by AXELOS as an Examination Institute for an ITIL Service Operation qualification in IT Service Management.

Läs mer
Läs mer och boka >

Study for an ITIL Service Strategy (SS) qualification today with an accredited online training course from Good e-Learning!

The objectives of this ITIL Intermediate Service Strategy course are to fully understand the customer business objectives and priorities and the role that IT services play in enabling these objectives to be met. The course is designed to help you to prepare to take and pass the exam leading to the ITIL Intermediate Certificate in Service Strategy. Success in the exam will also earn you 3 credits towards the 22 credits needed to gain the ITIL Expert qualification.

This course is accredited by PeopleCert, who are licensed by AXELOS as an Examination Institute for an ITIL Service Strategy qualification in IT Service Management.

Läs mer
Läs mer och boka >

Study for a qualification in ITIL Service Transition (ST) by taking an accredited online training course from Good e-Learning!

The purpose of this course is to help you gain a detailed understanding on industry practices in service management as documented in the ITIL Service Transition publication. The course is designed to help you to prepare to take and pass the exam leading to the ITIL Intermediate Certificate in Service Transition. Success in the exam will also earn you 3 credits towards the 22 credits needed to gain the ITIL Expert qualification.

Our course has been accredited by PeopleCert, who are licensed by AXELOS as an Examination Institute for an ITIL Service Transition qualification in IT Service Management.

Läs mer

Hittar du inte det du söker? Kontakta oss på 08-587 116 10 eller info@informator.se


Vi stöder dig hela vägen från ditt nuläge till ditt önskade läge i kompetensutvecklingen.

Ring eller mejla ossKontakta oss
för offert
08 587 116 10
info@informator.se

ITIL® Foundation

Här hittar du våra ITIL® Foundation- kurser samt introduktionskurser inom ITIL®. Det finns nu två aktiva versioner av ITIL (ITIL4 och ITILV3) för utbildningar. In... Läs mer

ITIL® 4

Axelos, ägare av ITIL-ramverket, annonserade i slutet av 2017 att en uppdatering är på gång. ITILv3 ska ersättas med ITIL4. Det är hög tid för det. Version tre släpptes 2007. Läs mer

ITIL Praktiskt Införande

Våra utbildningar inom ITIL® ger dig en beprövad uppsättning av bästa praxis när det kommer till att förverkliga affärsförändring och tillväxt... Läs mer

ITIL Lifecycle

Här hittar du utbildningar inom ITIL® Lifecycle. Läs mer

ITIL Capability

Här hittar du utbildningar inom ITIL® Capability. Läs mer

Utbildningsstege ITIL® v3

ServiceNow

ServiceNow är i första hand ett ITSM (IT Service Management) verktyg som är speciellt utformat för IT-avdelningar. ServiceNow är inte bara ett enkelt Change Management-system, eftersom det har en mycket bredare funktionalitet (motsvarande ITIL). Vanligtvis används systemet av medelstora eller stora företag, men det kan skräddarsys (konfigureras eller anpassas) till varje företags individuella företagsbehov, dessutom är det molnbaserat vilket gör det enkelt att komma åt. Förutom ITSM har ServiceNow andra system som t.ex. ITOM, ITBM, Säkerhet, Kundtjänst, HR Service Management verktyg med mera. Informators utbildningar i samarbete med vår partner Advania täcker såväl teknik-delen men kan även skräddarsys som utbildning på plats hos er för att stötta just er implementation av utvalda delar! Läs mer