ITIL® & ITSM

Utbilda dig i ITIL® och IT Service Management hos Informator. Vi erbjuder ackrediterade kursledare och levererar cert för ITIL®-kurserna. Våra instruktörer har stor erfarenhet av både utbildning och praktisk användning av ITIL®.

Här ser du överskådligt vilka steg du ska ta för att bli en verklig ITIL®-expert.

Denna karta hjälper dig att hitta vägen du ska ta för att bli mer framgångsrik i arbetet genom ITIL®.

Kurser inom ITIL Introduktion

Läs mer och boka >

ITIL® Foundation Optimized is delivered as blended learning to ensure learning transfer. Starting up with E-learning on an overview of ITIL® before first classroom day, followed up with 1 + 1 full days in classroom (a week apart) combined with approximately 15 more hours of self-studies during and after (supported by our Training Cloud with preparing questions, white papers, mock examination and films where our experts drill down in certain subareas and suggests which parts to focus extra on regarding the exam). This way of learning ensures a definitely higher possibility to pass your final exam!

Läs mer

ITIL® Foundation


Kursen kan företagsanpassas Kurs-ID: T2862 Datum: 26 sep, 10 okt, 29 okt, 21 nov - Fler...
Läs mer och boka >

Grundläggande 3-dagars kurs som ger en förståelse för ITIL® och samtidigt öppnar dörren för fördjupningskurser inom ITIL®. Kursen vänder sig till dig som är inblandad i leveransen av IT-tjänster och behöver en förståelse för "best practice" inom Service Management.

Läs mer

Hittar du inte det du söker? Kontakta oss på 08-587 116 10 eller info@informator.se

Kurser inom ITIL Praktiskt Införande

ITIL® Practitioner


Kursen kan företagsanpassas Kurs-ID: T1603 Datum: 20 sep, 29 okt, 4 dec
Läs mer och boka >

Din organisation arbetar eller planerar att arbeta med ITIL® och du kanske till och med gått den teoretiska kursen ITIL® Foundation. Nu är det dags att bli praktisk och få full förståelse för hur ITIL® tillämpas bäst i praktiken!

Temat för ITIL® Practionerkursen är hur man verkligen skapar och driver en positiv förändring i organisationen. Huvudsakligt fokus är kommunikation och förändringsledning. Utbildningen utgår från CSI-modellen som beskrivs i v-boken Continual Service Improvement och ger handfasta rekommendationer och verktyg för målsättning, uppföljning och förbättringsarbete.

Läs mer

ITIL - Inspiration och Simulering


Kursen kan företagsanpassas Kurs-ID: M1828 Datum: 17 okt, 7 nov, 12 dec
17 oktober
7 november, 12 december
Få ut det bästa av två världar. Till en början ger vi en inspirerande introduktionskurs inom ITIL för att sedan gå över till en mycket interaktiv och givande ITSM-simulering. Den ger dig en djupare förståelse för vikten av tydlighet i roller, processer och kommunikation. Läs mer

Hittar du inte det du söker? Kontakta oss på 08-587 116 10 eller info@informator.se

Kurser inom ITIL QA

Hittar du inte det du söker? Kontakta oss på 08-587 116 10 eller info@informator.se


Vi stöder dig hela vägen från ditt nuläge till ditt önskade läge i kompetensutvecklingen.

Ring eller mejla ossKontakta oss
för offert
08 587 116 10
info@informator.se